SKÄRPNING!!

Hej på dig kära Dagbok!

Long time no see får man väl säga. Fick en absolut chock när jag kollade datumet på sista bloggposten! Vad har jag sysslat med under all denna tid som förflutit som gjort att jag inte kunnat unna mig själv 5-10 minuter här på min egen sida undrar man? Fast ärligt talat vet jag inte vad det beror på. Vet bara att det är dags att SKÄRPA sig!

Så har då våren glidit över till SOMMAR! Det bara är så härligt med svensk sommar. Som gammal utlandssvensk så vet jag att det är det man verkligen saknar när man inte bor i Sverige. Den svenska sommaren…. i ens tankar där långt borta i främmande land blir den svenska sommaren till något nästan surrealistiskt, något som nästan bara måste vara för bra för att vara sant. Men så kommer då dagen då man ska resa hem på semester till Sverige och den svenska sommaren och då upptäcker man att trots alla överdådiga fantasier så överträffar verkligheten ändå dikten. Än idag känner jag mig lyrisk över vår fina sommar. Så jag uppmuntrar alla:  BARA NJUT OCH TA FÖR ER AV DEN FINA SOMMAREN!!

Min dotter på 15 år har skolavslutning idag. Sällan har jag varit med om någon som längtat så efter ett sommarlov. Fast jag antar att hon är väldigt skoltrött. Det har märkts under hela vårterminen och det har varit ganska kämpigt mellan varven. Fast hon har samlat ihop sig och tagit nya tag och det beundrar jag henne för. Men målet har ju varit att ta sig till skolavslutningen och få sin belöning i form av Sommarlov! Så nu ska jag gå och väcka min dotter så att hon hinner göra sig färdig innan skolan.

MÅ GOTT OCH TA HAND OM VARANDRA!! 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

