Vart tar tiden vägen?

Satt och spånade lite över en almanacka häromdagen. Ville se hur sommaren såg ut med tanke på vad jag ska hinna göra med ungarna. Har begränsade resurser men vi ska absolut göra någonting! Lina (min dotter) har blivit medbjuden till Kroatien i slutet av juli tillsammans med sin klasskamrat och hennes familj. Daniel (min son) har ännu inga speciella planer utan vill bara vara ledig. Midsommar ligger ju precis runt hörnet och vi har valt att fira midsommar enligt tradition, alltså hemma tillsammans med god mat och dryck. Det är bara dottern (15 år) som inte vill fira midsommar hemma med sin träiga morsa utan hellre är med kompisar och festar. Fast vem ville inte det i samma ålder? Så jag antar att hon får göra det, inom rimliga gränser förstås. Att sonen som är 18 år hellre är hemma än festar med kompisar kanske verkar lite underligt men man måste nog känna honom för att veta att det inte alls är konstigt att han vill stanna hemma. Lika lite som det hade varit konstigt om han hade velat sticka ut och festa. Jag tycker bara att det är kul att någon stannar hemma så får jag lite sällskap med.

Från det ena till det andra. På torsdag nästa vecka, alltså den 23 juni, fyller barnens pappa 40 år. Vi har bestämt att lägga ihop en slant till honom eftersom han håller på att spara ihop till en ny dator. Jag tror att det blir uppskattat. Min äldsta son, Niklas 22 år, har i dagarna packat ihop sina tillhörigheter och flyttat upp till Norrland. Var det Umeå eller Luleå? Minns inte just nu. För mig är det lika långt bort vilket som. Han har alltid bott i närheten tidigare så att det här är en ny upplevelse. Jag hoppas bara att han får det bra och att han snabbt kommer tillrätta däruppe. Han har redan en kompis där som han ska bo hos inledningsvis tills han hittar något eget. Jag önskar honom ett stort "LYCKA TILL". Och med det avslutar jag dagens inlägg.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

