Nästan midsommar!

Så är vi då plötsligt i midsommarveckan…redan!? Det går alldeles för fort mellan början av april och slutet av juni. Jag blir lika snopen varje år det inträffar. Midsommar har alltid varit en speciell tid på året i vår familj. Delvis pga av att barnens pappa fyller år kring midsommar, den 23 juni närmare bestämt. I år fyller han dessutom 40 år vilket såklart måste firas lite extra. Samtidigt så skulle det varit vår 17:e bröllopsdag den 24 juni. Vi gifte oss nämligen på just midsommarafton 1988. Inte för att vi firar det längre, vi är ju skilda sedan många år nu, men det är en sådan dag man ändå håller i minnet. 

Det som jag ser fram emot mest just vid midsommar är den traditionella MATEN!!  Vi har alltid gjort som så att det är nästan förbjudet att äta nypotatis och jordgubbar innan midsommar vilket gör midsommarmaten till den absolut ultimata njutningen!! Fast jag fuskade lite i förrgår. Köpte en liter svenska jordgubbar som barnen fick dela på. Succén var given! Själv smakade jag inte på en enda även om det var väldigt frestande! Sparar den smakupplevelsen till midsommarafton. 

På torsdag ska jag på studiebesök på Activa i Åstorp där det är meningen att jag ska börja arbetsträna 3 dagar x 4 timmar i veckan efter 11 års arbetslöshet. Lite skrämmande känsla faktiskt. Har bestämt mig för att försöka låta bli att spekulera allt för mycket innan jag vet hur det är där men jag kan lova att mitt undermedvetna går på högvarv. Kanske inte så mycket inför just studiebesöket men dock inför starten i augusti. Nåja, den tiden den sorgen… eller glädjen! Vem vet? Håller tummarna att det verkar vara bra sysselsättning så det inte bara känns som "förvaring". Vi hörs!!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

