En helt vanlig onsdag…

Idag är det ingen särskild dag. Bara en helt vanlig onsdag mitt i juli. I och för sig har dagen knappt ens hunnit börja men den liksom "känns" vanlig, i brist på något bättre ord. Har inget särskilt planerat för dagen men känner ett behov av att fylla dagen med innehåll. Varför känns det så? Varför kan inte en dag bara få lov att vara tråkig, innehållslös och vanlig? Jag tror att det kanske kan bero på att vi i samhället av idag oftast aldrig har tillräckligt med TID, vilket innebär att man måste hushålla och prioritera med sina timmar och minuter i all oändlighet. så att en dag som min onsdag borde egentligen inte kunna finnas till. Den bara ÄR i all sin glans. Tom, oplanerad och ledig. Och jag har just nu inget att fylla all denna TID med vilket nästan är ångestframkallande. Hur sjukt är det egentligen? Nej jag måste verkligen lämna ämnet nu. Märker ju hur jag "flummar" iväg något alldeles otroligt!!  
 
Sitter här med min dotter Lina,  15 år, i vårt tillfälligt inrättade data-rum innehållande 3 datorer. Det är sonen och hans kompis med sina datorer samt husets vuxendator. Här spelas onlinespel, f n Guild Wars, men även andra behov tillgodoses. Min dotter har en egen dator på sitt rum men hon har fått ärva den allra äldsta datorn vi har vilket innebär att hon har en gammal burk som knappt orkar med att navigera runt Internet. Så när tillfälle erbjuds och en maskin blir ledig härinne så tar hon chansen direkt att logga in på sina favorit- siter, t ex Lunarstorm, vilket hon inte kan ifrån sin egen maskin. Hon har just fjäskat sig till en förlängning av sitt LunarPro med 36 dagar, vilket gjorde mig 25 kr fattigare på min mobiltelefon! Ja dessa ungar! Min mormor sa alltid: "Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer" och idag vet jag precis vad hon menade…  !!
 
Ha det så skönt denna "vanliga" onsdag!! 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En helt vanlig onsdag…

  1. Micke skriver:

    Tycker denna Torsdag är alldeles för vanlig också. Måste nog utmana ungarna på Colin McRae på XBOX-en så man får lite action

Kommentera

