Heatwave!!

Tjingeling på er alla i värmen!!   
NU HAR DE KOMMIT… De riktigt VARMA dagarna denna sommaren. Puh! En annan bara klagar och lider, och jag som en gång i tiden var världens soldyrkare. Jag minns att när de första solstrålarna letade sig ner på vårkanten så kastade jag mig ut i gröngräset för att lapa sol. Och nu sitter man här inomhus, med fläktarna på högsta effekt och flämtar som en hund. Det är SKANDAL!! Måste erkänna att det känns förbannat tråkigt att ha det på det här viset. Jag kan bara hoppas att det är något som kommer att förändras i framtiden så att man kan få njuta av den svenska sommaren istället. Färdigklagat om vädret!! 
 
Fy sjutton vad effektiv jag känner mig idag. Det är bara lunchdags och dagens ärenden är redan avklarade! En underlig känsla. Har alltså redan varit i stan (Helsingborg) och hämtat min medicin. Har varit och helghandlat och fått det undanstökat. I normala fall hade jag inte varit hemma från stan före 14.30 och då är det inte säkert att jag hade hunnit handla. Fast det är ju inte jag som ska ta åt mig äran för att allt gått så smidigt idag utan den går till min kära väninna Maria vars bil transporterat mig de nämnda sträckorna och till henne som agerat chaufför. Tack så mycket! Det var verkligen guld värt ska du veta!! 
 
F-N! Jag VILL ha tillbaka mitt körkort så jag kan köpa mig en billig bil och slippa åka buss och tåg någonsin igen!! Saknar friheten med egen bil enormt mycket! Bara MÅSTE bruka allvar och söka om mitt körkort så jag åtminstone kan få reda på vad som krävs för att jag ska få tillbaka det igen. Var faktiskt inne på Google och sökte på Länsstyrelsen och Körkortsregistret härom dagen men hade JÄTTESVÅRT att hitta. Så slutligen gav jag upp och bestämde mig för att ringa dit istället, vilket jag ännu inte gjort. 
 
Jag tror att min 15-åriga dotter har fått en pojkvän! Är inte helt säker ännu eftersom vi inte haft möjlighet att prata ännu (eftersom han sovit över) men alla tecknen tyder på det. Hihi! Var tvungen att smyga mig in på hennes rum imorse för att leta fram hårborsten och kunde ju inte låta bli att kika på dem. Han låg och höll om henne med ena armen och det var så gulligt! Verkar vara en rar kille och jag tror att det hade gjort henne gott. Nåja, vi får väl se vad det blir av det! Mamma är nyfiken!!   
 
Ta nu hand om varandra! Ni som har hund!! Tänk på att absolut INTE LÄMNA hunden i en parkerad, varm bil!! Inte ens för att bara springa in och handla mjölk. Måste hunden fälja med i bilen alls så ta ut den ur bilen och koppla den någonstans där det är skugga och svalka. Och se till så att era djur ALLTID har tillgång till rent vatten där de befinner sig!!     
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

