Bara en helt vanlig dag…

Ser att måndagen har glidit över i tisdag lite omärkligt. För det är liksom nu på natten som det är uthärdligt att vara uppe. Om man kunde så borde man egentligen hålla siesta merparten av dagen då hetta råder. Fast det var länge sedan jag kunde sova några längre perioder och definitivt inte under dagen. Måste däremot erkänna att jag som i normala fall går upp väldigt tidigt (mellan kl 05-07) har sovit länge nu två dagar i rad. Igår vaknade jag kl 08.55 och idag så sent som 09.38!! Underligt! Vet inte varför men antar att det också beror på vädret…  
 
Idag ska jag ta bussen till Helsingborg och uträtta mina vanliga ärenden, vilket innebär att jag ska in och hämta nya doser. Jag tror inte att jag har nämnt det tidigare men jag har metadonbehandling, om det är någon som undrar varför jag åker in till stan 2 ggr/vecka. Så är det alltså därför, jag ska hämta mitt metadon. Har haft metadon sedan 2000 och det har gett mig en grund att stå på så att jag kunnat få rätsida på min tillvaro igen. Min tanke är att jag så småningom ska kunna klara mig utan denna *krycka* men har ingen brådska att sluta med det för jag är en aning rädd för att jag inte ska må bra utan. Och jag bara kan inte misslyckas en gång till. Har alldeles för mycket att förlora. Nåja, detta om detta. Funderar vidare en annan dag….
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

