Nattsudd!!!

Ja så var jag här igen… Och kaffe har jag hemma nu om jag vill dricka det (hehe). Nämligen LÖNEDAG idag! Lön och lön, jag får ju pension eller s k sjukbidrag men känslan är densamma! Att det är lönedag menar jag. Skitskönt! Har haft det lite knapert nu sista veckan men tack vare goda och generösa vänner (du vet vem du är!) så har det ordnat sig ändå. "If you scratch my back then I’ll scratch yours"… så är det här i världen. Det är förresten en god levnadsregel det där att man ska behandla människor (och djur för den delen!) som man själv vill bli behandlad. Följer man det så kan det inte gå fel. 
 
Nattsudd var min rubrik idag ja. Med det avses att jag konstigt nog sovit flera timmar idag mellan kl 15.00 – 20.30 ca. Mycket skumt! Brukar nästan aldrig sova så länge. Fast antagligen behövde jag det. Men det kommer att innebära att datorn får sällskap hela natten…hihi        
 
Sitter och skriver på ett sprillans nytt tangentbord vilket är en angenäm upplevelse. Det gamla var bara totalt hopplöst! Ett gammalt Microsoft tangentbord där tangenterna verkligen kunde kärva fast helt. Träffade man inte mitt på tangenten så gick den inte att trycka ner utan våld. Men nu är det en dröm att sitta och skriva. Min dotter Lina köpte också nytt tangentbord idag men hennes kostade lite mer än detta och jag tyckte att det var lite onödiga pengar, fast de är ju hennes egna så hon gör vad hon vill med dem (inom rimliga gränser förstås). De är båda Logitech fast det hon köpte är mycket mer slimmat, ger en känsla av att skriva på en laptop ungefär.
 
Var inne på Agrias hemsida för en stund sedan och tecknade försäkring åt min hund, vilket jag skulle haft gjort för länge sedan. Det var jätteenkelt att göra online och försäkringsbrevet kommer hem i brevlådan så småningom. Smidigt!!
 
Nej nu ska jag ge mig ut i etern och se vilka äventyr jag kan råka ut för inatt!
Ha det bäst! På återseende om ca ett dygn….
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

