MORD i lilla Billesholm!!

Herregud vilken chock jag fick när jag klev av bussen från Helsingborg igår vid 13.45-tiden igår! Stor folksamling, polisbilar, skåpbilar och blåvit avspärrningstejp runt ett stort område bakom vår busshållplats. Den mänskliga nyfikenheten tog överhanden och jag frågade några som stod och tittade på vad det var som hade hänt. De berättade att en kvinna hade hittats död i buskaget runt lekplatsen snett bakom hållplatsen. Huu!! Då visste ingen om det var något brott som hade begåtts eller om det var en olyckshändelse. Fast det visade ju sig senare under dagen att hon hade mördats. Alltså man tror man är skonad från grovt våld för att man bosätter sig utanför städerna men inte idag inte. Man har våldet alldeles inpå oavsett var man bor tror jag. Vem vet vad för slags människor som döljer sig bakom grannarnas väggar? Jäkligt obehagligt i alla fall. Men har inte hittat vem som gjort det ännu och det är väl det som är värst just nu. Vill inte gärna låta ungarna vara ute själv sent om kvällen längre. Inte så länge mordet inte är löst och gärningsmannen sitter inom lås och bom.
 
Idag måste jag erkänna att jag har lite dåligt samvete eftersom min kära vän Maria flyttar och tyvärr kan jag inte hjälpa till att bära och sådant. Hur gärna jag än skulle vilja så hade jag varit mer till besvär än till nytta. Jag hoppas att det går bra i alla fall. Hon är åtminstone inte ensam utan de är några stycken som hjälper till så det ordnar sig nog.
 
Har inte mycket mer att säga idag. Känner mig omskakad och upprörd, kan inte tänka ordentligt så jag lägger ner för idag.
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

