Augustipäron…

Jag har varit lite dum tror jag   Åtminstone har jag varit orättvis och inte lyssnat färdigt på mina medmänniskor innan jag fattat beslut som visat sig vara felaktiga. Jag har en person som jag måste be om ursäkt för att jag gormade och skrek åt henne för något som visade sig vara en total missuppfattning från min sida. Jag trampar normalt inte i klaveret på det här sättet så jag kan för mitt liv inte förstå varför det blev så tokigt den här gången? Fast gjort är gjort, jag får stå mitt kast och be om ursäkt för mitt uppförande. Så  FÖRLÅT MIG MARIA! för att jag skällde ut dig på det sättet. Det var dumt och onödigt det erkänner jag. Jag kunde istället bara frågat först och främst om det verkligen stämde innan jag flög i luften så där. Fast det var annat som var tokigt igår också, inte som en undanflykt jag nämner det utan som en förklaring till varför jag var upprörd. Jag hoppas att du är lättad nu över att få lämna ifrån dig din gamla lägenhet och i stället kunna koncentrera dig på att göra fint i den nya (efter målare o snickare är klara). Jag tycker att du har stressat alldeles för mycket sista tiden och det kan aldrig vara bra.
 
Det har varit festival i Helsingborg i dagarna tre (torsdag – lördag). Själv har jag inte varit där förutom en kort stund i fredags när jag ändå skulle till mottagningen men jag tittade bara på avstånd. Gick aldrig in bland stånden för jag hade hunden med mig. Varken han eller jag är speciellt förtjusta i folksamlingar. Jag blir stressad om det är för trångt och om det verkligen drivs till sin spets och jag känner mig helt instängd i en folkmassa så får jag panikångest och det är inte roligt kan jag lova. Så därför håller jag mig till mindre marknader och liknande där det är lite glesare bland människorna (och lättare att andas). Nu i augusti är det först festival i Perstorp och sedan festival i Bjuv. Jag ska inte till Perstorp men väl till Bjuv och titta åtminstone. Se om det finns några fynd att göra. Fast i fjol var allting så jättedyrt! Inget billigt alls! Blev ganska snopen både över de höga priserna men även över det enormt dåliga utbudet. Nåja, jag får väl se om det är bättre i år.
 
Jag har hjälpt min dotter att bleka om sitt hår nu i helgen och tyckte att det blev bra så jag lägger in en bild på henne så kan ni själv avgöra:
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Augustipäron…

  1. m skriver:

    Hej! Jag fastnade för det du skrev om panikångest. Jag hade panikångest i 7 år och plågade mig själv genom att inte prata om den med någon. Jag var bara rädd och kände mig konstig. Kunde inte åka bil,buss eller stå i matköer m.m. Det som fick ångesten och allt det negativa att försvinna… var den dag då jag absolut inte stod ut längre. Då tog jag mig i kragen och gick till företagsläkaren för att "äntligen få några piller" … tänkte jag. Men inte då…Läkaren satt med armarna i kors, lätt tillbakalutad och lyssnade till det jag hade att säga. Sen så sa han att: "Vi delar inte ut tabletter till så unga personer som du"…Jaha!…så var det med den hjälpen tänkte jag.. när jag reste mig ur stolen och gick därifrån..23 år ung…När jag kommit ut på gatan så blev jag jättearg och sa tyst till mig själv: "Om inte en läkare ens kan hjälpa mig, så får jag göra det själv"…När jag kom hem den dagen så hade jag bestämt mig för att ta bort de negativativa sakerna ur mitt liv… på momangen…och det blev såklart…kaffe, cigaretter och alkohol…inget mer av det…Helt otroligt nog så blev jag en helt annan person. Ångesten som jag haft varje dag försvann efter endast 1 vecka. Och jag märkte även att det var inte ens någon idé att försöka att dricka en enkel lättöl till maten för då hoppade ågren upp på min axel snabbt och effektivt. Nu så här i efterhand så är jag evigt tacksam för att läkaren inte gav mig några lyckopiller fast jag då i den stunden så väl skulle behövt det…tack! till honom…och en annan sak var ju även den inre kraften som kom från mig själv… att göra det som ingen annan skulle kunnat gjort åt mig. Fixa livet på rätt köl igen…sen kom även styrkan utav det så att jag orkade att flytta ifrån min sambo och börja ett nytt gladare liv med mig själv…Ville bara dela med mig kände jag…Och du jag kan hålla med dig… angående din blogg: Vad är det för fel?…ibland förstår man inte vad som händer, jag har också haft en del nya erfarenheter med msn idag,…men inte samma som du…hoppas att det löser sig…Ha det bra hos dig önskar 6309hjärta…Titta gärna in till min blogg om du känner för det…

  2. Maria skriver:

    Fick bredbandet nu idag.. wiihooo!!Får ju skriva kommentar på din ursäkt tycker jag.. =) Jag tog inte ditt "utbrott" särskilt personligt som du kanske märkte..Det var rätt mycket för Er den dagen eller?? Jag varirriterad själv men det var inte så "allvarligt" så jag "glömde"det rätt fort samt att jag tog upp det direktmed personen det rörde sig om. Jag kraschade ju in med foton dagen efter väl.. eller var dettvå dgr efter.. jaja det var som sagt inte hela världen, men jag är tacksam för din ursäkt men det ligger bakom oss nu så det är inte något mer med det! =)Ha detKram

Kommentera

