Regntunga skyar och löptikar…

Ännu en fredag är här. Augusti har anlänt med sina kräftskivor, sin rötmånad, sin första fallfrukt och digra skördar från trädgårdslanden. Önskar att jag hade en liten täppa att odla lite i. Får väl se om man kan konstruera något inför nästa års säsong. Det har nämligen slumpat sig som så att mina enerverande grannar som bott på tredje våningen äntligen har flyttat här ifrån!! Vilken lycka!! Det har jag väntat på sedan jag insåg att jag alltid skulle få dras med bekymmer från det hållet. Eftersom jag bor på bottenvåningen så har jag en liten uteplats i anslutning till mitt vardagsrum. Stenlagd med ett vitt trästaket ut mot gräsmatta och buskage på baksidan. Så långt är ju allt väl och uteplatsen var ju definitivt ett av plusen med den här lägenheten, och något som jag verkligen såg fram emot att få lov att använda under vår, sommar och höst. Men det dröjde tyvärr inte alls länge efter det att vi flyttat in (i augusti i fjol) som det stod klart att det jag trodde var min uteplats istället utnyttjades som veritabel soptipp av mina grannar på tredje våningen. Ja alltså jag ljuger inte om jag säger att det i stort sett dagligen kastades, tappades, dumpades och slängdes ner allsköns skit från deras balkong! Alltifrån skräp till skitblöjor, matrester, kläder, skor, leksaker, videoband, cd-skivor m m och så vidare i all oändlighet!! Man vågade knappt sticka ut huvudet utanför balkongdörren, än mindre gå ut och sätta sig där, utan att riskera att få något äckligt i skallen. Har lämnat klagomål på klagomål och nu äntligen verkar det ha gjort susen. Goodbye and good riddance!! säger jag bara. Kommer definitivt inte att sakna Er.
 
Det finns ju fortfarande lite sommar kvar att ta vara på så nu kan vi kanske äntligen få användning för våra lånade utemöbler och ta en kvällsfika framåt skymningen. Låter häääärligt!! Jag ska dessutom ha 2 veckors semester fr o m den 9 augusti så det kunde nästan inte passat bättre. Tjingeling!!       
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

