Regntunga skyar

Det har regnat idag. Mest hela dagen fast inte konstant utan med jämna mellanrum. Så man har blivit lite blöt idag, inte minst med anledning av att hunden blev magsjuk under förmiddagen. Stackaren! Hans mage är helt i uppror idag. Jag tycker att det är lite konstigt för det är inte ens en vecka sedan han sist var dålig, men då kräktes han också. Det lyckades jag få rätt på ganska kvickt med hjälp av kokt ris och små mängder burkmat. Han var okej inom 24 timmar med dessa enkla medel. Så igår kändes det ok att ge honom lite rester från vår kokta kycklingmiddag med ris. Han fick också några större ben som jag alltid brukar ge honom. Fast idag undrar jag om det trots allt ändå kan vara just benen han fick som vände upp och ner på hans mage igen? Hur som helst så är det synd om honom. Jag bara hoppas att det har lagt sig till imorgon för så här vill jag inte hålla på.
 
Igår var jag så flitig och både tvättade, handlade och lagade god middag men idag har jag banne mig inte gjort ett skit. Kan bero på att jag fick min mens imorse kanske? Ja, så är det nog för idag har jag verkligen varit omotiverad. Skulle egentligen ha putsat färdigt mina fönster och hängt upp gardinen i köket som jag tvättade igår men ack nej, inte idag. Lathunden har envist bitit sig fast och släpper inte taget idag i a f. Vi får väl se imorgon. Ska ha 2 veckors "semester" fr o m tisdag denna veckan och har planerat att hinna göra undan en del saker innan skolorna börjar igen. Daniel börjar 19 augusti och Lina den 22 augusti så det är verkligen inte långt kvar. Ska ju faktiskt själv också börja "plugga" men har inte fått någon datum ännu. Kommer väl snart. 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

