Semesterledig!

Ibland blir jag så jäkla trött på mig själv. Har just suttit och skrivit flera spaltmeter (överdift) med blogg för idag och är till slut äntligen klar och har lat till några fina foton när jag sedan har för bråttom med att vilja se resultatet så istället för att förhandsgranska så väljer jag att trycka på Hem….Har precis släppt tangenten när jag inser vad jag just gjort. Har glömt att publicera posten!! Hur dum får man bli? Well, det är bara att bita i det sura äpplet och börja om igen.
 
Har följt min dotter Lina till bussen idag samtidigt som jag passade på att rasta Nixon. Lina ska till en kompis i Lund och hälsa på några dagar. Gäller ju att passa på nu innan skolorna börjar igen. Hon börjar den 22 augusti och sonen den 19 augusti. Lina börjar i nian och Daniel 3:e och sista året på gymnasiet (El-linjen). Hoppas att det går bra för dem båda fast jag är nog mest orolig för Lina och hennes betyg. Men hon har lovat att ta ett rejält tag i studierna detta läsår som kommer så det gäller bara att hon inte glömmer bort det på vägen, eller tappar motivationen helt.
 
Ja som rubriken säger så har jag tagit ledigt från alla mina vanliga förpliktelser och det känns härligt!! Vädret är sådant nu att det tilltalar mig mer än de där värmeböljorna vi har haft innan i sommar. Nu tycker jag att det är riktigt skönt ute i naturen. Även Nixon, min hund, verkar må mycket bättre i det här lite svalare vädret. Har inte planerat att göra något särskilt de här 2 veckorna, bara slappa och ta det lugnt.
 
Avslutar idag med att visa några fina bilder på killar som ritar med krita på gator och torg. Riktigt naturtroget!! Se själv!! Läckert, eller hur?!
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

