Vilodag

Visst är söndagen en vilodag? Inte för att jag är troende för övrigt, snarare tvärtom, men man kan ju applicera de saker man tycker är bra i religionen på sitt eget liv, eller hur? Dubbelmoral kanske men who cares? Idag ska min dotter komma hem, hon har varit borta några dagar hos en kompis. Jag är lite nyfiken för hon har hittat på något som jag inte vet vad det är. Hon var kryptisk och sade bara att hon skulle komma hem "förändrad"??? Hur ska man tolka det? Jag sade till henne innan hon åkte att jag trodde att hon antingen skulle göra en ny piercing eller kanske tatuera sig. Fast sedan har jag tänkt till igen och nu har jag kommit på att hon kanske "bara" har klippt sig. Att hon skulle färga håret tror jag inte för vi blekte om det alldeles nyss så det tror jag inte att hon skulle. Nåja jag får ju se vad det är när hon kommer…   (Hon ringde förresten alldeles nyss och talade om att hon kommer hem idag och att hennes kompis följer med hit för att stanna hos oss några dagar.) Kul!!
 
Hur kan det vara att man hela tiden blir kontaktad av en massa udda typer på MSN och nu också på Skype? Alltså det är ett underligt fenomen det där. Jag blir hela tiden kontaktad av en massa Ahmed, Mustafa, Hassan och Ali! Många skriver från Turkiet har jag märkt. Men var sjutton hittar de en? Jag menar visst, jag har hemsida och så men den är för sjutton på svenska!! Ja jag vet inte. Men jag har åtminstone lärt mig att inte börja snacka med dem för oftast vill de bara en sak. Dessutom har de problem med språket, det är inte många som klarar ens enkel engelska så hur kul är det att maila med dem då? Nej jag har slutat svara helt enkelt. Jag blockerar dem direkt. Det har min dotter lärt mig…hehe.  
 
 (Alla bilderna är flashbilder så om de inte "rör sig" så klicka på dem så får du se vad de gör.)
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

