Det har slutat regna

Som tiden flyger iväg. Jag menar det har redan gått en hel vecka på min ledighet! Bara sådär. Bara en vecka kvar nu. Och inte har man gjort något särskilt heller. Fast det var liksom inte heller själva meningen med alltihop, att det skulle göras en massa saker menar jag, utan bara känslan av att vara ledig.  
 
Går och väntar på att höra av Försäkringskassan angående vilken datum jag ska börja arbetsträna. Men handläggaren har ännu inte hört av sig. Fast hon berättade att hon skulle ha ett möte med arbetsplatsen 11/8, så jag trodde att jag kanske fick beskedet ganska omgående därefter. För jag går omkring med lite småfjärilar i magen för jag blev tillfrågad om jag kunde börja med kort varsel. Så i princip skulle det kunna bli redan nu på måndag 22/8, samma dag som min dotter börjar skolan.
 
Ser faktiskt fram emot att ungarna ska börja skolan igen. Tycker att de har varit lediga tillräckligt länge nu, särskilt med tanke på att ingen av dem fick något sommarjobb. Så båda två har varit hemma hela sommaren och det känns som om även de börjar tröttna på att vara sysslolösa. Man kan alltid hoppas på att det är synomymt med att de lägger in en extra växel i skolarbetet under hösten!   Undrens tid är inte förbi ännu!!
 
Har sysslat med lite heminredning de sista två veckorna. Har lyckats göra i ordning mitt eget sovrum så att jag äntligen kan börja sova där. Fast gissa vem som sov där först, jo min dotter Lina! Nej, jag tänker fortsätta med bloggen senare. Vi ses!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

