Har börjat idag!!!

Jaha gott folk. Så har jag då äntligen börjat min arbetsträning. Skönt att äntligen komma igång. Fick t o m upp båda ungarna i tid till skolan idag!? Fast jag hade väntat mig stora problem med tösen. Hon är känd för sitt urusla morgonhumör också så jag förberedde mig på det värsta. Men jag fick Tji, för hon kom upp och iväg i tid!!?? Vad har hänt? Fast jag tror ju mer att det var en engångsföreteelse än att det ska bli en dans på rosor i fortsättningen.
 
Men hur som helst, idag var det snarare jag själv som var ute i sista minuten. Fast att jag inte skulle ta bussen förrän klockan 12:03 så fick jag kasta mig ut genom dörren kl 12:00. Dålig, nej, urusel planering!! Vet inte varför jag inte kunde få tummarna loss och bli klar i god tid? Men men jag kom iväg med bussen trots allt och med rätt tåg till Åstorp. Hade ringt och sagt att jag skulle bli lite sen pga kommunikationerna och det var helt ok. Hade ju redan varit där på studiebesök så det var bara att gå in och sätta igång. Vi bestämde att jag kunde börja med att fräscha upp mina kunskaper i Word så jag fick en lärobok och en arbetsplats med dator och så visade han mig vad jag hade fått för login ID och tillfälligt password (som jag ändrade till ett eget omgående). Sedan var det bara att sätta igång. Vi hade kommit överens om att ifall något avsnitt i boken visade sig vara alltför simpelt så kunde jag bara hoppa över det och gå till nästa kapitel.
 
Det var lugnt och skönt i datasalen, bara jag och en kille till som var där på eftermiddagarna. Övriga gruppen gick på förmiddagen och så fanns det en kille som var både i vaktmästeriet och i datasalen. Jag jobbade på med mitt utan problem, har ju använt Word i många herrans år och det märktes efterhand för jag kom ihåg mer och mer. Tog fikapaus kl 14:30 i ca 15-20 minuter. Köpte mig en mugg kaffe och letade upp det röktillåtna området utomhus. De tar 2 kr för en kaffe, det är minsann skitbilligt. Sen jobbade jag in den tiden som jag hade kommit sent så jag gav mig iväg ca 16:25. Tråkigt nog missade jag tåget jag hade tänkt ta så jag fick vänta på nästa. Sen fick jag lite strul med bussar och skjuts och sådant, men det redde upp sig till sist.
 
Gissa om jag var trött när jag till slut kom hem!!
 
Kolla in nedanstående sandkonst:
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

