Vart tog veckan vägen?

Har just avslutat Hotmail efter att jag har gått genom min post och gjorde som jag brukar, dvs trycker på länken till Min Sida för att skriva blogg. Sidan laddar in och det första jag normalt gör är att kolla om någon har lämnat någon kommentar på mina tidigare poster, vilket jag också gjorde nyss när jag upptäckte att det inte fanns några poster alls sedan i måndags!? Vad snopen jag blev!! Försökte tänka efter för att komma ihåg om jag hade skrivit i bloggen eller ej men kan inte påminna mig att jag gjort det. Nåja, därav dagens rubrik.
 
Ja som sagt så har jag börjat "aktivera" mig efter lång tids sjukskrivning. Något som jag själv har begärt och som jag har sett fram emot att få göra. Sitter 3 tim varannan dag i en datasal tillsammans med just nu en annan, en kille som heter Bengt. Har dock fått information om att det kommer att börja fler successivt. Hur som helst så känns det hela ganska bra. Det enda som har varit lite problematiskt har ju varit att ta sig dit och hem på ett smidigt sätt. Men jag jobbar på det. Ska försöka hitta någon att samåka med.
 
Sitter och funderar på morgondagen. Det kommer att bli en låååång dag eftersom jag först måste åka in till Helsingborg och mottagningen för att hämta mitt metadon och sedan direkt till Åstorp för att plugga Word några timmar. Innan jag kommer hem lär klockan vara åtminstone 18.00 och jag måste ge mig iväg på morgonen senast kl 9.00. Usch, jag blir trött bara jag tänker på det. Fast jag kan trösta mig med att jag slipper göra så nästa vecka, för då ska jag bara åka in till Hbg en gång i veckan, tisdagar. Och det ska bli sååå skönt! Har jag gått och väntat på de senaste 2 åren tror jag.
 
Läste i kvällstidningen idag om en totalt galen amerikansk "pastor", Rev. Fred Phelps, som har startat en hemsida som heter www.godhatessweden.com där han ondgör sig över alla oss förtappade svenskar som är dömda till att brinna i helvetets skärseld pga att vi alla är dekadenta förespråkare för homosexuellt leverne och Sverige är syndens näste på jorden. Ja det låter kanske humoristiskt men faktum är att den här tokige gamla gubben + ett 20-tal anhängare har tänkt komma till Sverige nu i september för att leta upp och demonstrera inför "frontfiguren" för all den här smörjan, som han påstår, nämligen vår egen kung Carl XVI Gustaf! Och tydligen anser åtminstone SÄPO att kungafamiljen måste skyddas från den här galningen och hans kompanjoner. Kolla på hans hemsida också, www.godhatesfags.com . Han ger sig t o m på de svenska offren för tsunamikatastrofen i Thailand och säger sig vilja resa ett monument över det faktum att det var bra att de dog!! Alltså hur dum får man bli! Fy sjutton vad människor som den här pastorn t ex gör mig ARG!!  
 
Sköt om Er!
 
 
Detta inlägg publicerades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vart tog veckan vägen?

  1. Marion skriver:

    Det kan man undra – veckan har nog gått och gömt sig ;-)Pastorn har nog inget bättre att göra. För hur kan man lägga ned så mycket energi för ??? vad egentligen. Suck, säger jag bara. Låt inte roligt din jobbiga dag. Hoppas det går bra ändå. Hade nog också varit trött vid blotta tanken.Ha en bra vecka och tack för besöket på min blogg :-)Tjingeling Marion

Lämna en kommentar