Hjälp! Min dotter är en bortbyting!!

Alltså jag begriper inte vad som har hänt med min dotter! Hon har visat sig från en sida idag som jag alltid nog har vetat fanns där men som hon inte har släppt fram tidigare. Hon har helt enkelt varit en ängel från morgon till kväll. Jag vet inte hur jag ska förklara, jag bara känner att hon är annorlunda. Jag tror att hon sa att hon hade "tänkt lite". Inte någonting om vad hon hade funderat på utan bara som ett konstaterande. Det började med att hon kom in och pratade med mig lite efter hon hade vaknat, sedan frågade jag henne om hon hade lust att sätta på kaffe vilket hon gjorde. Efter en stund kom hon in igen och serverade mig en kopp, bara så där. Man blir så glad! Särskilt när man inte förväntar sig saker och man ändå får dem. Så började det och sedan har det fortsatt hela dagen. Hon har varit med mig och handlat, hon lagade kvällsmat till oss alla ensam och hade diskat och städat upp i köket samtidigt!! Vilket är något som jag alltid annars bara tjatar om att hon måste göra men som hon brukar hoppa över. Efter maten sa hon att jag kunde sätta mig vid hennes dator om jag ville vilket gjorde mig helt perplex!! För det har aldrig hänt att jag har kunna sitta där när hon är hemma. Så medan jag satt inne på hennes rum vid hennes dator så hann hon dels gå ut med hunden på kvällspromenad (självmant!) samt hunnit baka en kladdkaka till kvällskaffet!! Förstår ni? Hon är 15 år och uppför sig normalt inte så här. Ni som också har tonåriga döttrar vet nog vad jag menar!? Hursomhelst så är det nog bäst att inte ifrågasätta fenomenet alltför mycket för då kanske denna underbara lilla varelse försvinner igen som en dröm man kommer ihåg när man vaknar men som man har glömt när halva dagen har passerat.
 
Det har varit festival i Bjuv under fredag-lördag och jag hade verkligen tänkt att åka dit och titta en sväng men jag vet inte vad som hände, för fredagen blev inte aktuell pga dåligt väder och extrem trötthet. Så det var lördagen som var aktuell från början men på något sätt försvann dagen bara och jag kände ingen lust att åka. Det var skönt att bara vara hemma. Fick gjort en massa annat istället, dammsög och torkade golv och plockade undan och städade och sorterade klädhyllan och vinterkläderna m m. Så jag var nöjd med dagen och med mig själv ändå.
 
Har jagat harkrankar varenda kväll de sista dagarna. De tar ju aldrig slut!! Var kommer alla ifrån? Ska försöka få dottern i säng nu. Skoldag imorgon. Så jag avslutar med att lägga upp några bilder, som vanligt, och lägger till en extra på min goa lilla flicka, Lina.
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

