Är hemma sjuk idag

Det blev ingen arbetsträning idag. Min son har tyvärr smittat mig med "galopperande förkylningen". Kallar den så för att från det att jag började känna av de första symtomen så har det gått så in i Norden fort! På 24 timmar gick det från tunn vattnig snuva till halsont, feber, hosta och tjock, äcklig snuva + värk och ont i leder och muskler. Nu förstår jag varför Daniel (min son) var hemma från skolan ett par dagar. Man orkar ju inte göra något! Det är knappt att jag orkar släpa mig ut och rasta hunden. Nej, fy bubblan vad det är tråkigt att vara sjuk!  Vill bara att eländet ska ta slut igen så  att man kan få känna sig som en människa igen. Man kan ju hoppas att det går över lika snabbt som man fick det! Det skulle inte vara fel.  Tänkte också på killen jag sitter bredvid på Activa, han har en liten dotter på 3,5 månader hemma som jag absolut inte vill utsätta för risken att bli förkyld, så därför var det bäst att stanna hemma och försöka kurera sig över helgen och komma tillbaka fit for fight på måndag igen.
 
Känner mig trött och hängig så jag slutar nu. Få se om jag kanske skriver något mer senare ikväll. Ska nog ta mig en liten tupplur tror jag. *Gäääsp*
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

