Bjuvsfestival

Sovmorgon idag. Trodde först inte att ja g skulle få njuta av det eftersom jag vaknade lika tidigt som vanligt dvs säga strax innan kl 06.00. Gick upp och satte på kaffe och satte mi´g i soffan för att rulla några cigg och dricka kaffe. Men det dröjde minsann inte länge förrän jag kände hur jag blev trött igenså jag kapitulerade och lyckades sova 2 timmar till. Skönt! Det har varit en ganska hektisk vecka så jag njuter av att vara ledig och av att slippa behöva väcka några barn för att gå till skolan, hehe.
 
Jag har en liten "kompis" som sitter har bredvid och försöker fånga min uppmärksamhet genom att räcka vacker tass hela tiden.  Man kan säga att han "flirtar" lite. Han vill uppenbarligen gå ut men jag sa till honom att jag bara skulle dricka upp mitt kaffe, sen ska vi gå ut. Sitter och lyssnar på No Doubt medan jag skriver, så som de lät på den gamla goda tiden. Inte för att jag inte gillar Gwen Stefani som soloartist för det gör jag också, men det här är nostalgi.
 
Ser att det åtsminstone inte regnar idag. Tvärtom minsann, solen skiner! Igår var det alldeles hopplöst som det regnade. Det kom skurar hela tiden och jag har ännu inte gått och köpt mig några nya skor, vilket är absolut akut just med tanke på regn och kallare väder, för jag går nämligen runt i ett par öppna sandaler och blir våt om fötterna hela tiden. Nej minsann, nu måste Nixon och jag gå ut en sväng! Är strax tillbaka…..
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

