Ett nytt seriöst försök!

Nu banne mig ska jag skriva en hel komplett bloggpost utan att avsluta i förtid eller avbryta av något annat skäl! Har förberett mig bättre nu, vaknade för en stund sedan och har bryggt en hel kanna starkt kaffe så det vore väl attans om jag inte skulle kunna skriva klart idag!? Mig veterligen finns det bara en sak som kan få mig att avbryta, dock inte avsluta, skrivandet och det är att min gosse behöver gå ut och kissa. Vilket det verkar som om han absolut måste nu  Så vi försvinner nu i ca en halvtimme sedan tänker jag fortsätta skriva…
 
Jaha så var vi tillbaka igen. Skönt med en promenad fastän det blir en del hostande. Väldigt vacker söndagmorgon. Daggen gnistrar i gräset. Skulle inte förvåna mig om det snart blir en frostnatt. Hade inte skadat, då kanske vi hade kunnat bli av med alla dessa harkrankar! Jag blir fullkomligt rabiat  om kvällarna här hemma och jagar fram dem och utrotar dem. Jag kan svära på att det inte finns en endaste harkrank kvar när jag är klar, lik förbannat så är de lika många om inte fler nästa kväll igen! Är det verkligen bara jag som har det så här?   Från det ena till det andra…
 
Idag fyller min minsta lillasyster 39 år. Jag har inte pratat med henne på ca 7 år. Låter säkert väldigt underligt i andras öron men det finns skäl till varför det blivit så och skulden till att det blev så är min. Jag har aldrig förebrått min syster för att det blev som det blev. Snarare tvärtom. Jag har full förståelse och respekt för hennes ställningstagande. Sådant som läget var så gjorde hon det enda rätta, hon tog avstånd. Det är det enda sättet att hantera en sådan situation. Jag hade själv gjort likadant. Men nu har tiden gått och saker och ting är inte längre som de en gång var, utan det finns faktiskt utrymme idag att försöka återuppta vår syskonrelation. Jag önskar inget hellre. Jag har verkligen saknat henne. Och jag vill så gärna veta hur hon och hennes barn har det idag. Så jag har fattat ett beslut. Jag ska idag skicka henne ett GRATTIS via SMS och följa upp med ett kort eller brev. Så får vi se vart det leder. Önska mig Lycka till! Jag känner att jag behöver det.
 

Ett jättestort GRATTIS!

till

min lillasyster ICKA

på 39-årsdagen!!

 

     Jag hoppas att hon får en underbar dag idag!    
 

 
Jag avslutar som jag brukar, med några bilder:
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett nytt seriöst försök!

  1. Anna skriver:

    Tack för de fina och uppmuntrande orden 🙂 Vi har varit tillsammans i många år, min man och jag. Vi har ett sk stormigt äktenskap, har gjort många uppbrott men ändå hittat tillbaka till varann. Det är jobbigt att leva så. När man blir lite äldre så längtar man bara efter lugn och ro och det är där vi har svårt att mötas.Jag önskar dig all lycka i ditt försök att återuppta kontakten med din syster. Stor kram till dig!

Kommentera

