Min lata dag

Jag vet inte om jag har sagt det innan men nu säger jag det igen i så fall, torsdagar är de bästa dagarna i veckan för mig! Det är nämligen den enda dagen på hela veckan då jag är ensam hemma ända tills ungarna slutar skolan. Alla andra dagar är jag numera antingen på resande fot eller så arbetstränar jag. Redan på onsdagkvällen kan jag börja planera lite smått inför kommande dag. Vaknar oftast tidigt och går då genast upp och sätter på kaffe. Tar sedan min kaffemugg med mig in till datorn och sätter på den. Sedan går jag oftast genom min e-mail och sedan antingen surfar jag en stund eller så börjar jag spela något spel. Ibland kör jag lite underhåll av datorn och rensar ut gammalt skräp. Efter en stund framför skärmen går jag ut med Nixon på morgonpromenad. Oftast går jag iväg någonstans där jag kan låta honom springa fritt en stund. Eller så letar vi upp en gräsplan eller liknande där vi kan kasta pinnar eller hans favorit nu på hösten, äpplen. Han fullkomligt älskar att jaga och fånga äpplen som mna kastar iväg. Och nu är det ju verkligen sätt årstid för det. Han vet precis var det växer vilda äppleträd här omkring så man kan nästan bara säga till honom att han ska visa matte äpplena så drar han iväg. Skojigt! 
 
När vi kommer tillbaka hem så käkar vi frukost båda två och sedan hamnar jag framför datorn igen. Har jag inget särskilt att göra så blir jag där tills någon av ungarna kommer hem från skolan. Med andra ord så tar jag det väldigt lugnt och bara slappar om torsdagar. Men ni ska veta att jag njuter av min ensam-tid. Jag är en sådan person som verkligen behöver få vara ensam ibland och ladda om. Blir tokig av att ha människor runt mig alltid! Fast det är tur att människor är olika. Hade varit konstigt om alla var lika. Nej gott folk, nu ska jag spela en stund. Vi ses!
 
                                
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Min lata dag

  1. Romy skriver:

    Jag vill oxo spela, få jag vara med?Hej Carina,tack för titten, så trevlig att du kom. Och sååå fin beröm jag fick.Du har så rätt så, duger absolut inte med gammal groll.Fast ibland måste man tyvärr acceptera att folk inte vill bli sams igen. Och det gör ont. Jag tror det är mest avundsjukan som ligger bakom då.Nåja, vi ska vara positva och mistiska, hehe opti menar jag. Så går livet som en dans. Kan vi ju alltid låssas ;-)Du är också välkommen åter till min sida.Ha nu en skön kväll Tryckissar *Romy*

  2. Romy skriver:

    Ju förresten, vill du veta hur jag hamnade på din sida?Jag letade efter msn medlemskatalogen. Och det står ju på din sida där till vänster. Slumpen *ler*

  3. Anna skriver:

    Det låter väldigt skönt att få lite egen tid… Det har jag haft idag, även fast jag har städat o tvättat så har jag fått göra det ostört. Jag håller med dig, man blir fullkomligt tokig av att ha folk omkring sig jämt o ständigt. Ha en härlig helgKramizar

  4. Fatou skriver:

    Trevlig sida. Hoppas du får behålla dina sköna Torsdagar! Kram!

Kommentera

