Ett nytt försök

Jag måste erkänna att jag faktiskt redan varit här en gång tidigare idag men det slutade med att jag gjorde bort mig så kapitalt att jag blev så jäkla arg på mig själv så jag hade egentligen tänkt strunta i bloggandet idag. Fast jag fick lite tid över nu på kvällen och eftersom dottern är med en väninna på bio och kommer hem sent så var ju hennes dator ledig! Och då tänkte jag "Varför inte?" Det var ändå inget speciellt på burken tyckte jag. Har grejat lite med layouten här idag. Tyckte själv att det blev ganska tjusigt till slut, eller vad tycks? Försökte t o m matcha textfärgen så att den skulle passa in till det övriga gröna. Lyckades ganska bra till slut tycker jag.
 
Hade en riktigt skön lördagmorgon och förmiddag idag. Hela huset tog sovmorgon till klockan var fram emot 14.00, vilket var överenskommet att de fick idag. Imorgon är det deadline kl 12.00, har de inte vaknat då så väcker jag dem. Annars blir det jobbigt måndag morgon och det har vi ingen lust med. Själv gick jag upp ca 8.00, satte på kaffe, rullade några cigg och bänkade mig sedan framför datorn. Satt där i ungefär 45 minuter sedan ville Nixon ut på sin morgonrunda. Så vi gick en ganska lång runda då eftersom det var riktigt skönt väder imorse. Han blev ordentligt rastad för vi hittade ett ställe där han kunde få springa av sig lite energi. Jag anser att han inte får rätt sorts rastning genom att bara gå i kopplet hela tiden. Eftersom han fortfarande är ganska ung så behöver han röra på sig så jag ser till att han får vara lös en stund varje dag. Då kastar vi pinnar, frisbee eller favoriten just nu – äpplen! Han är alldeles tokig i dem! Det växer ganska många träd häromkring som man kan plocka ifrån så vi tar de riktigt små äpplena och kastar med. Han älskar det och tar ut sig fullständigt så jag får vara observant och bryta leken när jag ser att han börjar bli lite väl trött. Efter en sådan genomkörare bär det hemåt för frukost och färskt vatten. Sedan ligger han pall i flera timmar och så har matte ett gott samvete när hon sitter framför datorn.
 
Har annars inte gjort särskilt mycket idag. Jo jag har hunnit tvätta under kvällen. Hade tvättstugan mellan kl 17-22. Vi har två stora tvättmaskiner i vår tvättstuga, och det är bra maskiner, de sväljer en hel del. När jag tvättade för ca en månad sedan gick den ena maskinen sönder, när jag kom in dit luktade det bränt i hela tvättstugan och maskinen hade bara stannat. Jag lyckades få ur min tvätt som var våt men inte tvättad och fick lagt över den i den andra maskinen. Felanmälde sedan maskinen så vaktmästaren kom och tittade på den efter någon dag. Han kunde dock inget göra utan han fick ringa efter en reparatör som kom efter ett par dagar. Det visade sig att den verkligen hade gått sönder och den gick inte att laga utan bovärden fick beställa hit en ny maskin. Så sedan ca 3 veckor tillbaka sitter det en lapp på maskinen att en ny är beställd den 19/8. Jag, min idiot, trodde verkligen att den nya maskinen hade både kommit och blivit installerad men jag bedrog mig grundligt. Det hade inte kommit någon ny maskin alls, vilket jag blev varse då jag skulle tvätta idag. Alltså jag bara undrar, hur lång tid ska det behöva ta egentligen? Dålig stil tycker jag. Man hinner inte bli klar med bara en maskin till sitt förfogande. Så man kan väl säga att jag blev lite SUR! Nåja, jag kan ändå inget göra förrän på måndag så det är bara till att släppa.
 
Var faktiskt och arbetstränade igår trots att både hostan och snuvan inte vill ge med sig. Vad ska man göra? Sist jag var sjuk satt just de två sakerna i länge efteråt, så antagligen blir det så nu också. Får låta tiden utvisa… 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett nytt försök

  1. Anna skriver:

    Krya på dig *L*

Kommentera

