Så impad jag blev!

Har alldeles precis lagt upp min dotters jättefina dikt!! Är riktigt stolt över henne!! Hon har verkligen gått från klarhet till klarhet när det gäller kunskapen i både det svenska och engelska språket och nu är hon hur duktig som helst. Har försökt att hela tiden uppmuntra henne genom att aldrig kritisera henne för stavningsfel och sådant på ett negativt sätt. Utan istället rättat henne på ett vänligt sätt så att hon fortsätter att skriva. För jag tror stenhårt på att ju mer man både skriver och läser och använder sitt språk, desto lättare lär man sig stava osv. Nu för tiden frågar hon glatt om jag vill kolla hennes stavning på både det ena och det andra så jag känner att målet är nått. Barn ska inte behöva känna skam för att de inte kan stava. Det uppmuntrar inte precis till fortsatt inlärning, eller hur? Egentligen ville jag inte säga så mycket idag utan ville be mina eventuella bloggläsare att njuta av min dotters alster. Tyckte den var så fin så jag bad att få lägga upp den på min sida. Hoppas andra tycker detsamma! Hon är (bara) 15 år!!
 
PS. Lämna gärna någon kommentar! Jag tror att det hade gjort henne glad. DS
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

