Redan mitten av september

Skrev rubriken med en känsla av både lättnad och vemod. Lättnad pga att jag är absolut totalt luspank och det är pension på måndag den 19:e, vilket är såå skönt. Vemod för att jag tycker att hösten är i annalkande i alltför hög hastighet. I och för sig har vi haft några riktigt fina dagar rent vädermässigt de senaste dagarna men det förändrar ju inte det faktum att vi när som helst kan ha höstens första storm över oss också. Och det är inget jag ser fram emot alls. Har lidit av årstidsbundna depressioner sedan 18-års åldern och hösten brukar annars vara inkörsporten till en sådan. Det har förstås berott på vilket slags väder det har varit på hösten. För det kan också vara en underbart vacker årstid med alla träd och löv i en palett av röda, gula och rostfärgade nyanser, vilket bara är så vackert. Men min erfarenhet säger mig att det snarare blir desto fler höstdagar med regn, rusk och blåst. Jag bor ju trots allt i Skåne som är platt som en pannkaka och här blåser det nästan alltid. En av Skånes få brister, hehe. Nåja jag hoppas på den fina varianten av höst ändå. Det går f-n inte att gå runt och vara pessimist!!
 
Loggade in ikväll med hopp om att kunna vidarebefordra några kommentarer till dottern om hennes diktaralster men tyvärr har ingen lämnat någon. Uppmanar alla som har lust att skriva några rader till henne. Försöker nämligen övertala henne om att lägga upp sina dikter m m på sin egen sida, men hon har ännu inte nappat på idén. Annars kan jag tänka mig att lägga upp dem här hos mig i en egen kategori. Vi får väl se hur det hela avlöper.
 
Idag var jag både i stan på mottagningen och sedan på Activa. Hade tur som fick skjuts hela vägen av min bästa kompis Tage. Han t o m kom och hämtade mig hemma vid dörren och lämnade mig sedan utanför Activa. Jätteskönt att slippa ta bussar och tåg för en gångs skull. Han har en sådan där liten mopedbil som man får plats 2 personer i, men den är hur bra som helst att åka i. Känns precis som en liten bil! Och det går att få upp den i ca 80 km/tim med lite "hjälp".  
 
Är klar med Word for Windows nu. Skönt! Nu blir det nog en genom gång av Access eller Excel och därefter kan jag välja mellan Frontpage, PhotoShop eller Powerpoint. Har inte bestämt mig ännu. Sedan har jag fått löfte om att få lära mig HTML-redigering också vilket jag ser fram emot. Nej gott folk, nu är det dags att lägga ifrån sig den "digitala pennan".
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

