Höst

Det känns som om hösten är här. Det är inget särskilt som jag kan sätta fingret på, bara en känsla i kroppen. Det är definitivt kyligare, både på dagarna och nätterna, även om just de senaste dagarna här varit soliga och fina här hos mig i a f. Men det är minsann riktigt kallt om nätterna. Det märks eftersom hyresvärden ännu inte har satt på värmen i våra lägenheter. De brukar vänta in i det sista med det. Så när klockan är mellan 03 och 05 då märks det hur rått det är, särskilt om man som jag glömmer att dra igen dörrar och fönster helt. Det har nämligen hänt några gånger nu att jag har vaknat vid den tiden för att jag nästan höll på att frysa ihjäl! Så nu försöker jag verkligen komma ihåg att stänga innan jag somnar.
 
Tittade i almanackan igår, det är inte mycket kvar av september och så har vi oktober här istället. Kändes lite lustigt att det redan skulle vara oktober månad. Undrar om det bara är jag som tycker det? Jag fyller liksom år i oktober, inte förrän i slutet på månaden, men ändå. Det känns inte som om det var ett år sedan jag firade födelsedag sist. Det var ju alldeles nyss! Har försökt komma med små pikar till övriga familjen om att jag verkligen bara önskar mig en enda sak i år, en digitalkamera. De är ju inte jättebilliga så jag sade också till dem att de gärna får spara sina pengar nu och lägga ihop till en sådan i julklapp till sin mamma istället. Men jag tror inte att det kommer till att funka. De kan inte tänka sig att bara hoppa över min födelsedag även om jag kan det. De vill att det ska firas. Det är väl egentligen mitt eget fel måste jag erkänna, vi har som tradition i familjen att verkligen fira bemärkelsedagar. Jag har alltid tyckt att det har varit viktigt att uppmärksamma sådana dagar. Men det här är nog allra första gången jag har önskat mig något som kostar lite mer pengar, så jag har nog lite dåligt samvete för det. Det skulle inte falla någon av ungarna in att inte ge mig någon present.
 
Imorgon är det äntligen LÖN eller i mitt fall pension. Hursomhelst så är den efterlängtad denna månaden. Vet inte när jag var så fattig senast. Men så hade jag också riktigt stora utgifter förra månaden. Inte lika illa denna månaden, tack och lov. Bara elräkningen och lite småsummor och hyran förstås. Fast å andra sidan är det en del andra saker jag måste ta mig råd till denna månaden. Jag måste t ex gå och klippa mig, vilket jag borde ha gjort för länge sedan. Sedan måste jag absolut köpa mig ett par nya skor!! Går runt i ett par öppna sommarsandaler för att mina gamla skor fick jag kassera eftersom jag hade slitit hål på dem under sulan. Så om jag är ärlig hade jag nog behövt två par skor men det får räcka med ett par den här gången. För jag måste även köpa in lite nya strumpor till hela familjen, underkläder till moi och sedan hade jag behövt ett par långärmade tröjor inför den kalla årstiden, men de får nog vänta till nästa pension. Fast jag ska hålla ögonen öppna ändå. Kanske kan fynda på secondhand!
 
See U L8er ppl!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Höst

  1. Unknown skriver:

    Kramen !! Kämpa på !! hoppas din vecka blir fin ! /Pale.

  2. Anna skriver:

    Man kan faktiskt göra riktigt fina fynd på second-hand… lycka till *L*

  3. Carola skriver:

    Tänk att det är så mycket månad kvar när lönen är slut:)Alltid likadant:)Ha en fin dag

Kommentera

