Ingen ordning

Ja alltså ibland är det faktiskt ingen ordning på någonting tycker jag. Som till exempel mitt bloggande, det går liksom i stå mellan varven utan att jag ens märker det.  Helt plötsligt när jag loggar in på min sida upptäcker jag att det har gått dagar sedan jag sist var där! Hur går det till egentligen? Visst kan man undra, för jag svär att jag sitter en stund vid datorn varje dag. Kan det vara ett förrbiseende eller hoppar jag medvetet över mitt skrivande? Vet ej, men blir ändå lika förvånad varje gång jag ser att jag har missat någon dag. Idag har jag minsann rock-n-roll hemma i lägenheten. Minstingen, min dotter Lina alltså, har bjudit hem kompisar. Hon har två tjejkompisar som ska sova över och sedan är här 6-7 st killkompisar som hälsar på. Inte nog med det utan alla de här människorna ska dessutom sova över! Jag vet minsann inte vad jag har gett mig in på! Fast enligt rättvisans alla regler så var det hennes tur att få bjuda hem lite kompisar. Hennes storebror har fått göra det vid mer än ett tillfälle tidigare så det var hennes tur nu. Jag har dragit ut på det men nu det gick det verkligen inte längre. Hade inga argument kvar. Fast det går ganska bra hitintills. Peppar, peppar, ta i trä!!
 
Sonen är med sina kompisar och spelar poker hemma hos en av dem. Men han ska komma hem ikväll igen, har han sagt, så vi får väl se. Det var kanske lika bra tt han inte satt hemma och retade sig på sin lillasyster hela kvällen. Lugnast så. Själv har jag suttit och kollat på "US Marshals" på trean. Bra film, synd bara att jag sett den förut. Passade på att "låna" sonens dator nu när han inte var hemma. Min hund är lite stressad och undrar väl varför här är så mycket folk men han älskar människor så han kommer att lugna ner sig snart. När han tröttnar på uppmärksamheten går han och lägger sig hos mig. Nej nu känner jag inte för mer ikväll. Fortsätter imorgon istället…
 
PS. Vill också passa på att tacka alla Er som lämnat kommentarer till min blogg. Tack!! Det är riktigt roligt att andra vill läsa mina tankar m m. DS.
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

