Underbara sköna, tysta söndag!

Gud vad gott jag har sovit!!! Det tog minsann på krafterna att ha så många ungdomar här från fredag till lördag. Även om det nu är ca ett dygn sedan de flesta försvann så blev det ju ändå inte att jag fick vilat särskilt mycket igår. Det finns ju så mycket annat som ska skötas dagtid som inte funkar av sig själv. Hunden ska rastas och matas. Det ska handlas och diskas osv. Lina var ju inte till mycket hjälp igår, och Daniel och Rikard (mitt ex som också sov över) sov länge pga av alla störningar som hade varit under natten. Jag själv tänkte att jag skulle ta igen förlorad sömn senare. Alla grabbarna som varit här gav sig iväg vid 07-tiden på morgonen så då var det bara tjejerna kvar. Linas ena kompis hade dagen innan bett mig att väcka henne vid 09.30 för hon hade ett ärende att uträtta som hon tydligen hade lovat sin mamma att göra. Så hon fick ju knappt två timmars sömn, stackarn. Linas andra kompis vaknade också vid den tiden av att hennes syster ringde efter henne, så hon cyklade hem då på morgonen också. Så var det bara min egen kvar och gissa vad hon gjorde större delen av dagen? Ja just det! Hon sov som en stock. När hon sedan vaknade framåt eftermiddagen ville hon ha kebabpizza till frukost så hon mutade sin storebror med halva pizzan om han stack upp och hämtade den åt henne! Och hon var tydligen lite törstig också för hon skulle även ha en 1½-liter Coca Cola. Hehehe…. Smakar det så kostar det, eller hur? Jag kunde inte låta bli att retas lite med henne.
 
Sedan fixade jag lasagne till middag igår vilket blev väldigt uppskattat. Daniel käkade alltså två gånger igår men Lina stod över efter pizzan. Efter maten satte jag mig för att se en film men det dröjde inte särskilt länge innan jag hade somnat. Sedan har jag sovit så underbart gott, bara varit uppe på toaletten någon gång och sedan somnat igen. Vaknade vid 05.30 och kände mig såååå utvilad. En härlig känsla!!! Idag har jag inget särskilt på schemat. Ska kolla om det kanske finns någon ledig tid i tvättstugan annars ska jag inte göra något särskilt. Gott!!! Åt alla Er som (kanske) läser önskar jag en skön och riktigt lat söndag!!!
På återseende!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

