Idag har jag MUSIKFEBER!!

Vissa dagar bara måste jag spela musik, högt och länge! Tack gode gud för hörlurar!! Fast jag kan ju inte låta bli att själv skråla med så familjen är inte alldeles skonad från mina utbrott. Men jag behöver verkligen dessa vitamininjektioner och det ska vara snabba låtar med suggestiv dunkande rytm. Gärna dancevariationer på hiphoplåtar, de är fina.  Jag lyssnar gärna flera gånger i rad på en riktigt bra låt också. Gissa om ungarna stänger in sig på sina rum och sätter på egna hörlurar så att de slipper lyssna! KUL!!    T o m hunden går undan, stackare.
 
När jag var yngre så brukade jag sätta på någon favoritmusik på stereon när jag skulle dammsuga eller liknande. Även idag måste jag ha radion på när jag står och diskar eller om jag ska göra något i köket som kommer att ta lite tid. Mina ungar har ärvt detta behov av musik har jag märkt. De använder sig av musik på olika sätt men det är en stor del av deras liv. Min son lyssnar på allt som han fastnar för, alltså ingen särskild genre utan det kan vara allt från Elvis till Slipknot. Både han och dottern väljer musik efter vilket känslotillstånd de befinner sig i. Lina gör det dock i betydligt större grad än sin bror. Det skulle kunna bero på att hon är i känslig ålder eller så är det ett karaktärsdrag som kommer att bestå. Det är ju betydligt enklare att uttrycka sig om man kan göra det via sångtexter istället för att prata själv, eller ?
 
 Nej fy sjutton vad dagen börjar bli jobbig! Har fått springa ut och in med hunden hela dagen. Stackaren har diarré idag och jag har ingen aning om varför! Så det känns som om jag tappar tråden i bloggen hela tiden så jag har bestämt mig för att lägga av för nu. Kanske kanske jag återkommer senare ikväll, vi får se. Hasta la vista!!
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

