Ännu en dikt

 
Till Den Jag Älskar
 
 
 
Bara Du och jag
Ja det är så det ska vara
Du ger mig en känsla som är svår att beskriva
Min skalle snurrar runt som en LP-skiva!
Jag blir svag i knäna när jag tänker på Dig
och dom ögonen har Du stulit som av en ängel?
De andra killarna kan bara packa och dra
För det är bara mellan Dig och mig och INGEN annan
För Dig min sköna duger bara det bästa
För utan Dig faller allting isär
Jag fattar inte hur jag ska klara av det här
Det är för Dig mitt hjärta bankar
Du är i mina tankar hela tiden
För varje sekund som går
slår mitt hjärta för Dig
Jag hoppas att det blir Du och jag någon gång
I ord är det inte mycket jag kan förklara
Det finns ingen som Du
även om jag börjar leta
Jag vill att det ska vara Du och jag hela tiden
Jag drömmer om Dig på natten
Att hitta en sån som Du var inte lätt
Kärleken kommer och den går
Du är en stjärna som kommit från ovan
Snälla jag ber Dig
Jag vill ha Dig hos mig
Du är den enda jag älskar
Bara gå ensamma på en strand tillsammans
Du betyder så mycket för mig
Du är den ende i mitt hjärta som jag älskar så
Jag har varit dum och gjort misstag
Men det ska bara vara Du och jag
Du väckte mina känslor till liv
Älskling om Du bara visste
Du kommer alltid finnas i mina tankar
för det är för Dig som mitt hjärta bankar
Vart jag än hamnar
och vart jag än strandar
så är det för Dig som mitt hjärta bankar
Jag står här kär
Du äger mitt hjärta
Det är ingen hemlighet att jag älskar Dig
Jag blir varm i hela kroppen
när jag tänker på Dig
Jag vill ge Dig mitt hjärta
och jag vill ge Dig min tid
Du är så underbar
Hoppar Du
så hoppar jag
Gråter Du
så gråter jag
Jag blir glad i hela kroppen när Du säger
Du älskar mig
Det är tre så vackra ord
som blir ännu vackrare när de kommer ut ur din mun
som Du säger bara till mig
Det känns helt okej
Älskar bara Dig!
 
 
~ Lina Sturesson 2005 ~
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ännu en dikt

  1. Anna skriver:

    Lina! Du skriver om ung kärlek på ett fantastiskt fängslande sätt. Det är nog många som kan känna igen sig (tom en gammal käring som jag *L*) Ha det gôtt, gumman/Kram

Kommentera

