Dikter

Till Min Älskade (v)
 
 
Det finns en kille här i världen som betyder allt för mig,
Du är min bästa grej
Eey jag älskar Dig!
Jag tänker på Dig nu och undrar var Du är och vad Du gör.
Du har sagt "du älsklingen" till mig
och detta blir mitt svar Du hör
Jag vill göra Dig glad för jag älskar se Dig skratta.
Sen vad som än händer vill jag vara med Dig, fatta!
Du är inte här nu men Du lever i min hjärna
Jag tittar upp i natten och jag ser Dig i en stjärna
Det är som om jag inte pratat med Dig på år och dar
Jag hoppas jag får vara med Dig i resten av mitt liv
En kille som jag bara får vara mig själv med och mycket mer
Våra liv är softa, jag tycker det!
För vi har något tillsammans, vänskap och kärlek
Jag väntar på Dig här
Snälla, kom hit! Ärligt!
Jag vill ha Dig här men den som väntar på nåt gott
väntar aldrig för länge
Jag vill känna på Din kropp!
Hur fan ska jag förklara!
Hoppas Du på detta lyssnar
Om Du hade varit här skulle jag Dina läppar kyssa
Eeh vad kan jag mer begära än att ha Dig i mitt liv?
 
Ingen kan oss få sära, kärleken kommer låt den ta sin tid
 
Jag finns i himlen, vad gör Du då på Jorden?
Jag vill berätta hur jag känner för jag bär på orden
Kanske är jag stark, men framför Dig är jag svag
Vill höra Dig säga att Du älskar mig, ett bra svar
Tillsammans lever vi, du och jag varje dag!
Du är min lilla älskling och jag visar det för Dig!
Allt tar sin tid
Det som bygger på kärleken är vår vänskap
Du är den perfekta killen, bästa man kan tänka sig
Om du var här nu skulle jag ge Dig en röd ros
för jag känner fett med kärlek i en hög dos
Jag lever här och nu
för det var Du som gav mig skäl
Jag hoppas att Du fattar hur det skär
att inte ha Dig här
Fråga mig vad Du vill
för jag ska ge Dig ärliga svar
Du är min prins, den allra finaste
Jag har gjort många fel men alla testar
Vi är menade för varandra
det måste vara en högre kraft som håller ihop oss
Du är den bäste
Du har en egendomlig karaktär
Du har en egen stil och spelar inget
utan bara är
Svara mig när Du hör det här
jag hoppas att Du känner som jag
Jag älskar Dig och vill bara ha Dig här i mina armar
Förstår Du vad jag säger?
Du är speciell och inte alls som andra killar
Du är inte här för stunden
därför kan jag bara drömma
Du är och förblir, Du kommer alltid vara
min bäste.
 
Ingen kan oss få sära, kärleken kommer låt den ta sin tid
 
Vart jag än hamnar och vart jag än strandar
så är det för Dig som mitt hjärta bankar
Du kommer alltid vara i mina tankar
det är för Dig som mitt hjärta bankar
Du finns där livet ut
Till den dagen vi når vårt slut
För vad kan jag mer begära?
 
 
~ Lina Sturesson 2005 ~
 
 
 
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

