Ro i själen

Jag har precis nyss konstaterat att man inte ska försöka skriva sin blogg när man är trött. Då händer det nämligen en massa tråkiga saker, som t ex att hela bloggen försvinner när man har skrivit halva p g a att man råkar hålla någon knapp nedtryckt medan man sitter och blundar. Och det är inte så särskilt roligt så jag har just bestämt mig för att ta min hund och knata upp i byn och handla lite saker som jag kan gotta mig med under eftermiddagen. Så jag ska fortsätta blogga efter min promenad i friska luften då jag hoppas att jag känner mig piggare. So long så länge!!
 
Jaha så är jag då tillbaka igen. Fast det har verkligen dröjt 🙂 Det har t o m hunnit bli en alldeles ny dag, igen. Hmm, fredag idag. Skönt tycker jag. Det har varit ännu en lång vecka känns det som. Att det är så motigt just nu tror jag kan bero på att jag går omkring med en infektion i kroppen som inte vill ge med sig. Jag var ju riktigt dunderförkyld för en tid sedan och det mesta har släppt utom snuvan som jag fortfarande går omkring med. Och man ser liksom på färgen att infektionen är kvar. Dessutom är jag dödstrött jämt verkar det som. Har jag varit iväg några timmar hemifrån så kommer jag hem och rasar ihop som en korthög. Så trött är jag. Känns banne mig inte roligt! Vill ju vara pigg och njuta av det underbart fina vädret som vi har haft i veckan t ex. Men det har bara blivit halvhjärtat allting för jag har inte orkat. Bläh! Ibland är allt bara så motigt och trögt att ta sig genom. Fast inte duger det att hänga läpp så här inte. Nej, bit ihop och ta nya tag människa!!
 
Min äldste son Niklas har varit här och hälsat på oss idag. Vi träffas inte jätteofta men det är alltid roligt när han kommer. Han har det kämpigt med bostad och jobb just nu men jag håller tummarna för att det reder upp sig för honom och kan jag hjälpa till på något sätt så gör jag det. Han behöver någonstans att skriva sin adress så att han kan få sin post och han har frågat om han kan ha den hos mig. Jag kan inte se att det skulle vålla några större problem men jag ska kolla upp saken i alla fall. Så att jag inte gör mig själv en otjänst på något sätt. Fast jag har svårt att se vad det skulle vara i så fall. Så det ska nog gå bra. Nicke är 22 år och halvbror till Daniel och Lina. Och trots att han har bott hos sin pappa sedan han var ca 3 år har han alltid också varit en del av vår familj. Så han har haft två familjer och jag hoppas att det har varit en positiv upplevelse för honom. Vi har väl aldrig riktigt pratat om det men jag tror nog att han också känner det så. Jag ser att klockan har rusat iväg rejält. Redan 01.50! Fast dottern var inne här en stund och ville visa mig sitt nya KP på Lunarstorm. Hon hade även gjort ett nytt till mig som jag hade bett henne göra så vi kollade på båda två. Jag får nog ta och lägga ifrån mig bloggen nu. Behöver min skönhetssömn också ju!! Godnatt på er!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

