Brittsommar

Återigen har det passerat dagar sedan senaste bloggen. Ibland känner jag mig oinspirerad och kan inte komma på vad jag ska skriva. Andra gånger har jag skrivit massor och sedan har antingen MSN eller jag själv klantat till det när jag har varit redo att publicera posten och då har jag helt enkelt tappat sugen och inte känt för att börja om igen. Andra gånger kommer annat emellan (spel t ex) och då tänker jag att jag ska skriva efteråt men har då inte orkat utan stupat i säng istället. Jag kan inte riktigt leva upp till mina föresatser alltid men jag gör så gott jag kan, mer kan man inte begära väl? Med anledning av det fina höstvädret, så kan man undra vart våra årstider är på väg? Ur led är tiden, verkligen! Kan det enbart bero på "växthuseffekten" eller är det kanske så att det s a s ligger i tiden med ett rejält omslag i jordens väder och klimat? Ja vad vet jag egentligen? Om den saken tvistar t o m de lärde. Hursomhelst har vi ett underbart väder just nu. Sommaren verkar aldrig ta slut och det känns underbart att solen fortsätter att värma oss, även om dygnets ljusa timmar blir färre. Har kollat i almanackan och sett att vi ska ändra tillbaka klockan till normaltid den 30:e oktober. Lade märke till det när jag skulle kolla vilken veckodag det är när jag fyller år den 29:e okt.
 
Fyller inte jämnt eller något sådant så jag hoppas på en mycket liten uppvaktning, endast mina allra närmaste. SÅ himla kul är det INTE att fylla år längre. Det tycker inte jag åtminstone. Fast jag fick höra häromdagen att mitt ex och ungarna hade kommit på något som de tyckte att det skulle bli roligt att överraska mig med. Har ingen aning om vad de planerar fast jag påpekade i sammanhanget att jag egentligen bara önskar mig en digitalkamera. Så jag får helt enkelt vänta och se.
 
Annars kör jag på som vanligt. Arbetsträningen har kommit in ett underligt skede nu tycker jag. Det börjar kännas lite tugnt och motigt av någon anledning. Vet inte riktigt vad det beror på för egentligen trivs jag alldeles utmärkt när jag väl är där. Det är hemma som allt känns så jobbigt och oöverkomligt. Dessutom har jag fått svårt att sova om nätterna den senaste veckan ungefär och det gör ju inte precis saken bättre. Kan ju inte sitta och halvsova där jag arbetstränar under eftermiddagarna. Fast jag måste erkänna att det tyvärr har hänt att jag gjort det. Det är minsann svårt att hålla ögonen öppna framför en dataskärm och ett kalkylprogram redan om man bara sovit för lite. Lägg sedan till det faktum att jag har metadon så får man en ohållbar situation. Metadonet gör nämligen att man har lätt för att nicka till om inget särskilt händer även i vanliga fall. Sitter man då stilla i ett ganska tyst rum och är trött redan innan, ja då är utgången nästan given. Man somnar till. Och det är absolut inte roligt att veta att man kanske somnar till när man sitter där. Det hade ju aldrig funkat hos en riktig arbetsgivare. Hur skulle det se ut om personalen satt och sov framför sina datorer? Hahaha, rolig tanke! Men tråkigt nog en del av min verklighet. Så jag har börjat ifrågasätta huruvida det alls är realistiskt av mig att tro att jag ska kunna börja arbeta alls i någon form så länge jag har min metadonbehandling. Men men, only time will tell…
 
Min dotter jobbar också just nu. Ja hon har prao alltså. Förra veckan var hon och en tjej till och praktiserade i Helsingborgs äldsta kinesrestaurang, Österns Pärla, och det tyckte hon var jättekul. Denna veckan är hon och hennes klasskamrat praktikanter på McDonald’s på Knutpunkten i Helsingborg och även där verkar hon trivas, vilket jag tycker är skoj. Hon har funderat på att söka till Hotell och Restaurang-linjen inför gymnasiet så vi får se om hon fortfarande vill det efter prao-tiden. Annars verkar allt annat ordna upp sig på bästa sätt, utan att gå in på några detaljer, och det är jag väldigt glad och tacksam för.
Nu är dagens blogg slut och nu ska jag se om jag kan publicera den här posten utan att klanta mig! Ha det!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

