Brist på inspiration

Alltså. vad sjutton är det med mig egentligen? Har känt mig mysko den senaste veckan gott och väl. Det är inget speciellt som är roligt längre och jag vill inte att det ska vara så här. Fy sjutton om man har drabbats av höstdepression, men tycker att det är osannolikt med tanke på att vi fortfarande har sommar (nästan) samt det faktum att jag inte har haft några sådana problem sedan 5-6 år tillbaka, vilket jag nämnt i en tidigare blogg. Så vad är det då? Varför känns det så jobbigt allting? Jag VILL INTE må så här!! Har funderat på om det är en reaktion på allt som har hänt sista tiden, med arbetsträning, dotterns bekymmer och skolproblem m m men kan inte sätta fingret på något särskilt. Kan det vara stress tro? Vete sjutton vad det är men jag har bett om att få lämna en massa blodprover så att vi får kollat upp hur det står till inuti åtminstone. Ska iväg och bli stucken på tisdag i nästa vecka och jag har redan ont i magen. Tycker inte om att bli stucken alls! Är dessutom väldigt svårstucken vilket gör saken ännu värre. Jag blir nästan svimfärdig när de tar blod från mig, slutar att andas, blir alldeles vit i ansiktet och det svartnar för ögonen. Brukar alltid få ligga kvar på en brits i en halvtimme eller så innan jag får gå därifrån. Löjligt, eller hur? Men jag kan inte hjälpa det. Det bara blir så. Så nu känns det som om tisdagen närmar sig med stormsteg. Hu!! Vill bara att det ska vara över. Varför kan inte någon komma på ett annat sätt att ta prover på människor som inte innebär att de måste sticka hål på en? De kan ju komma på så många andra fiffiga saker nuförtiden? Ska jag vara helt ärlig så har jag gått och dragit ut på de här blodproverna jättelänge redan. Det är egentligen meningen att vi ska lämna prover en gång om året men jag har lyckats undvika det hittills. Fast nu var det jag själv som bad om att få göra det. Måste ta reda på varför jag mår pyton.
 
Det är säkert också därför som jag inte bloggar till någon reda längre. Vissa dagar finns inte lusten att säga något, och andra dagar har helt enkelt bara försvunnit för mig. Man loggar in och så ser man att det gått 3-4 dagar sedan man var inne sist och så tänker man Vaff! vad är det som händer? På tal om ordet "Vaff" så läste jag någonstans en lista på nya ord som ska tas med i den nya 13:e upplagan av SAOL, "Svenska Akademiens Ordlista", där just "Vaff" fanns med. Förvånansvärt många av de nya tillkommande orden var s k nysvenska, alltså utländska ord som försvenskats (även kallat Rinkebysvenska). T ex guzz som betyder flicka och keff som betyder dåligt. Ett annat nytt ord är hinta som betyder antyda. Andra nya ord som tillkommer är kostnadsjakt, kylskåpsmagnet, skräplitteratur och skrattpiller. En del av dessa trodde jag faktiskt redan fanns. SAOL:s nya upplaga utkommer nåsta år.
 
Ja lite fler skrattpiller hade jag behövt men det behöver vi nog alla lite till mans. Nu lägger jag "pennan" för idag och återkommer (förhoppningsvis) imorgon. Godnatt på er!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Brist på inspiration

  1. Unknown skriver:

    Kramen på dig det vänder vännen! se nu till o ha en bääst lördag/Pale.

Kommentera

