Jag är hopplös

Det går ju såklart att tolka rubriken på olika sätt men jag menar väl mest en allmän känsla av BLÄHÄÄ! Ingenting är roligt och allting är såå jobbigt! Börjar tro att jag faktiskt har gått in i en depression, vilket är tråkigt att konstatera eftersom det var ca 5 år sedan sist. Och jag hade nästan börjat tro att jag skulle slippa eländet så länge jag har metadonet kvar. Men jag bedrog mig nog ser det ut som. Har begärt att få lämna en massa blodprov inne på mottagningen där jag går för att försöka utröna om mitt usla mående kanske kan ha några andra orsaker. Faktum är att jag ska lämna dessa prover idag och det är något jag absolut inte ser fram emot p g a att jag tidigare har varit väldigt svår att sticka. Så man kan säga att jag har en väldig massa negativa upplevelser som snurrar i huvudet nu. Ibland har inte ens Provtagningscentralen på Lasarettet lyckats hitta utan de har fått kalla på narkossköterska för att sticka och hur kul låter det på en skala 1-10? Fy sjutton! Jag önskar att det hade varit över redan!
 
Blir ingen lång bloggpost idag för jag måste snart kasta mig i en dusch för att göra mig klar att åka in till Helsingborg. Jag inser att jag inte bör dra ut på eländet utan snarare försöka få det avklarat så fort och smidigt jag kan istället. Jag bara hoppas att det är sant som jag hört att kärlen kan återhämta sig med tiden då ska det här gå som en dans!! Lite försiktig optimism och tillförsikt, hehe…. Jag håller tummarna och rapporterar ikväll. Ha en bra dag!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag är hopplös

  1. Anita skriver:

    Självklart hålls det tummar…. samtidigt som jag blundar och försöker förtränga det där ordet "stick"…huuu inte kul men peppar peppar skönt när det är gjort!

Kommentera

