Fega lilla jag

Jag fegade ur igår under morgonens gång, pallade bara inte utsätta mig för nålarnas tortyr. Fy sjutton vad jag tycker att det är obehagligt! Och det blir banne mig värre med åren som går också. Jag önskar att de kunde komma på ett sätt att ta alla dessa prover på som inte innebar att de var tvungna att testa på BLOD! Alltså på en skala 1-10, hur många tycker att det angenämt att bli stucken i armen? Ingen! I så fall har den personen ett antal skruvar lösa. Jag har åtminstone föresatt mig att ta dessa fördömda prov denna veckan. Ska gå tillsammans med min dotter som också har fått en remiss att lämna blodprov, så gör vi två flugor på smällen!
 
Övergår till något mycket trevligare, har nämligen fått pension idag. Skööönt! Är alltid lika pank veckan innan nya pengar kommer in. Spelar ingen roll om jag haft mycket eller lite räkningar den månaden, börsen är minsann tom ändå. Fast jag tror inte att det är ett fenomen som jag är ensam om i Sverige idag. Det finns nog många som känner igen sig.
 
Så jag och min trofaste vän här i livet, Nixon, har precis varit ute på vår morgonrunda och då passade jag samtidigt på att smita inom vår lilla Konsumbutik och småhandla lite. Hade ett legitimt ärende in dit, skulle nämligen köpa hundmat till min lille gosse, men det andra som hamnade i varukorgen var kanske inte direkt nödvändigt. Men gott! Köpte bl a 2 nybakade baguetter att ha till frukost samt lite pålägg och dessutom slog jag på stort och köpte en ask cigaretter! Jag rullar nämligen själv annars, men idag tyckte jag att jag hade förtjänat en lyxask. Med dessa ord lämnar jag dagens blogg och hoppas på återseende! Ha en skön dag!
 
 
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fega lilla jag

  1. Unknown skriver:

    Hej där… kom in utan inloggningen här, hihihi… jajaja, jag är nog redan inloggad via annat knas, ;). Hm, det där med att ta prover är inte kul… Mina kärl är rullande och de vill ofta inte vara med, eller också ser de till att hela armen är blå dagen efteråt, suck… Men, man måste som sagt var… Men frågan är… Varför vänjer man sig aldrig???Hm, rullar cigg… köper cigg… gör inte mig röksugen nu… har inte tagit ett bloss… sen… hrm… kl22.00, måndagen den 1dec 2003… då jag klev in och hibiskrubbade i Strängnäs… inför senaste operationen… den där man själv på operationsbordet fick avgöra om man vill fortsätta eller ej… ja, de öppna först och gjorde sista testet… Jag var inställd på att de öppnade, testade, sa nej, och sydde igen… Men, det gjorde de inte… De fråga om jag ville fortsätta… vi får ta två nivåer sa de… jag fattade nada… … … nicka bara när han fråga andra gången… narkossköterskan fick framföra hälsningen till honom, ;)… Så… det var min drivkraft till att sluta… eller… som sagt var.. jag håller uppe!!! hihihi… Hm, men… du… titta gärna in på en kopp kaffe… men ingen rökning inomhus, hihihi… Men annars står det alltid kaffe på, eller nästan på här hos oss på Sjöbacka… Kramis… Må så gott… tills vi hörs???

Kommentera

