Länge sedan sist

Ja herregud vad det var längesedan jag bloggade! Men jag har bara inte känt för det och dessutom har jag inte hunnit heller. Vi har nämligen fått tillökning i familjen! Jag och min dotter köpte nämligen hundvalp för några veckor sedan. En riktig liten ligist som min dotter har döpt till Whiskey. Ja vad säger man? Jag lät hennes storebror döpa första hunden vi köpte, så nu har vi en Nixon och en Whiskey. Man glömmer bort hur jobbigt det är att ha valp från gång till gång. Fast det är nog lika bra det annars kanske man inte hade skaffat mer än en. Det är samma som med barn, man glömmer bort allt det jobbiga och kommer bara ihåg allt det gulliga och roliga. Selektivt minne kallas det visst. Hursomhelst så är den här lille krabaten en verklig handfull. Särskilt nu sedan han fått sina vassa små valptänder. Han vet inte hur hårt han biter och det gör ont kan jag lova, när han får tag i en hand eller fot eller liknande. Jag kan knappt vänta tills de permanenta tänderna kommer istället. Under tiden spenderar vi en mindre förmögenhet på tuggleksaker och råhudsben. Men han är så gullig i alla fall. Lägger upp ett par bilder i slutet på bloggen. Han är född den 1 augusti så nu är han 14 veckor gammal. Han är dessutom släkt med vår gamla hund genom att Nixons halvsyster på mammans sida är mor till dessa valpar, vilket gör honom till morbror åt den lille. De har dock inte samma härstamning på faderssidan. Nixons far var/är okänd medan den lilles pappa är en spansk mastiff. Jag har sett honom och det är en jätte! Han var döpt till Lilleman men kallas för Lillen vilket han absolut inte är. Så troligtvis blir Whiskey större som vuxen än Nixon, vilket man redan nu kan se, för han växer som ett hus.
 
I övrigt knallar det på som vanligt. Ungarna har just haft höstlov en vecka. De började skolan igen igår. Inte många veckor kvar nu tills det är dags för jullov och sedan har de varsin termin kvar på sina respektive skolor. I juni tar sonen studenten och dottern slutar nian. Håller tummarna för att hon kommer in på gymnasiet så att hon slipper ta om några betyg. Det hade inte varit roligt i så fall för hon har egentligen inga sådana problem som inlärningsproblem t ex utan det är tvärtom fullt möjligt för henne att sluta grundskolan med mer än medelmåttiga betyg om hon bara hade brukat allvar! Nåja, tiden får utvisa vilket det blir, men jag hoppas att hon kan börja på gymnasiet redan nästa höst så att det inte blir några längre avbrott med studierna.
 
Ska försöka ta mig i kragen och börja skriva min blogg dagligen igen. Känns befriande att sätta tankar och funderingar på "papper" s a s. Vi ses!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Länge sedan sist

  1. Unknown skriver:

    Kraaaam vännen/Pale.

Kommentera

