Advent imorgon! Hjälp!

Har drabbats av något som bara kan beskrivas som julpanik! Det börjar alltid nu i slutet av november i samband med att första advent infaller. För jag är den typen av människa som aldrig är tidigt ute. Särskilt inte med sådant som julpynt och påskpynt och liknande. Så det slår aldrig fel, jag står alltid där dagen innan (om jag har tur ;)) annars blir det samma dag som det ska vara färdigt som jag tar itu med att putsa fönster, tvätta gardiner, packa upp julpyntslådor med adventsstakar, dukar m m. I år är det ingen skillnad, självklart, utan imorgon ska jag putsa fönster och så vidare. Förhoppningsvis får jag lite hjälp av övriga familjemedlemmar, men man ska aldrig vara säker. Däremot ska mitt ex hjälpa till, han ska nämligen fira jul med oss som vanligt. Vi har firat jul tillsammans så länge jag kan minnas även efter vår separation. Det funkar bra eftersom ingen av oss har något nytt förhållande och julen är framförallt barnens högtid, tycker jag. I och för sig är våra ungar ganska stora nu men vi trivs tillsammans så det finns ingen anledning att ändra på något som är bra. Jag är bara tacksam att få lite hjälp med allt julstök.
 
Min dotter kom hem för en liten stund sedan. Hon har sovit borta natten till idag och jag började nästan tro att hon skulle stanna ännu en natt eftersom det börjar bli lite sent, men hon kom i a f. Har liksom tänkt att hon skulle få hjälpa sin mamma imorgon, hehe. Vi får väl se hur det blir med det. Hennes bror däremot räknar jag inte så mycket med eftersom han har en kompis här över helgen. Men vi får se, kompisen kanske åker hem tidigt och då ska jag be honom också att hjälpa till. Så vid den här tiden imorgon ska här vara hur julfint som helst!! Den som (över-)lever får se!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Advent imorgon! Hjälp!

  1. Unknown skriver:

    bara att ryta till ler här har jag o mina tjejer pyntat så gulligt så men du kommer fixa det det vet /Pale.kramen .

Kommentera

