Tidig morgon

Fredag idag, igen! Klockan är bara 07:08 och sonen har just tagit bussen till sin skola och jag har varit inne och purrat dottern för första gången denna morgon. Det lär bli ett antal gånger till. Vad är det med tonåringar och sömn egentligen? Jag sliter mitt hår med den här tjejen varje morgon. Hon bara går inte upp! Förut blev jag så förbannad på henne men det har jag fått tvinga mig själv att sluta med. För det hade absolut ingen som helst effekt, annat än att vi blev ovänner och bråkade varje morgon, och hur kul är det? Sedan var hela dagen förstörd i a f för mig. Min väckarklocka ringer 06:20 och då går jag upp och sätter på kaffe samt tar ut den lille så han får kissa. Han är sååå duktig, bara man är lite observant själv också. Han vet att han ska gå till dörren om han behöver göra något av sina behov ;-), kruxet är bara att han än så länge inte ger något ljud ifrån sig. Så om man inte råkar se honom så kan det hända en olycka inomhus, men då alltid på tidningarna som ligger framför ytterdörren. Så jag tycker att han är väldigt duktig!
 
Han är också extremt lätt att lära nya saker för han är så enormt matmotiverad. Jag tror aldrig att jag haft någon hund som varit så tokig i mat! Fast det gör ju att det går att motivera honom att göra saker på ett väldigt enkelt sätt. Jag tror att han skulle göra i princip vad som helst för en godbit. Samtidigt växer han så det knakar. Han är nästan uppe i samma storlek som den stora hunden, Nixon. Och om han fortsätter i den här takten växer han snart om honom.
 
Nej nu ska jag fortsätta med mina morgonbestyr. Dottern har ännu inte kommit ur sängen och hon börjar få ont om tid om hon ska hinna i tid till skolan. Sedan ska även hundarna ha sitt, mat och rastning. Så tjingeling tills vi hörs nästa gång!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

