Små barn – små bekymmer…

Stora barn – stora bekymmer. Suck! Min dotter ger mig extra gråa hårstrån just nu. Hon har nämligen beslutat sig för att hon inte "orkar" gå i skolan mer just nu, så hon stannar helt sonika hemma och vägrar gå upp ur sängen om morgnarna. Det här är liksom kulmen på en process som har pågått ganska länge. Och jag är så trött på hela skiten så att jag kan spy. Frågar man varför hon inte vill gå i skolan säger hon att hon är så dödens skoltrött. Tack och lov har skolan förståelse för vår situation och erbjuder nu dottern att istället för att plugga få vara ute och praktisera på någon arbetsplats en tid framöver. Och det verkar på tösen som om det passar galoscherna bättre, så jag hoppas och ber att det här ska fungera. Och att hon dessutom under tiden kommer underfund med vad hon vill göra framöver eftersom hon slutar nian till sommaren. Jag har ju tidigare hoppats att hon skulle gå vidare till gymnasiet men som det ser ut nu så blir det antagligen inte så nästa år i a f. Han säger dock att hon fortfarande vill läsa vidare så jag hoppas att hon håller fast vid det. Tiden får utvisa…
 
Har min "lediga dag" imorgon, men den är inte så ledig denna veckan. Dels p g a att tösen är hemma och dessutom ska vi på ett möte i hennes skola under dagen för att diskutera den uppkomna situationen. Egentligen hade jag nog behövt stanna hemma och bara sova bort en hel dag för att ladda mina batterier igen, men det är ingen risk att det går att genomföra. Har ju förutom dottern även 2 hundar som ska tas om hand med matning och rastningar osv. Så jag får helt enkelt drömma vidare. I övrigt är väl annars det mesta ganska ok här hemma. Alla ser fram emot lite jul och ledighet. Ska bli skönt att inte ha så många krav och måsten att uppfylla. Vi ska fira hemma, bara jag, mitt ex och ungarna, så jag vet att det kommer att bli lugnt och skönt. Ser fram emot det som sagt. Nej nu har klockan banne mig blivit 02:00! Måste nog logga ut och komma i säng. Ha det bäst tills vi hörs igen!
 
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

