Söndag 3:e advent

Har faktiskt haft en riktigt lugn och skön dag idag. Åtminstone hitintills. Kan bero lite på att övriga familjen tagit ordentlig sovmorgon vilket har gjort att jag fått rå mig alldeles själv för en gångs skull. Underbart!! Det händer annars inte så ofta att jag får någon egen privat tid bara till mig själv. Jag har alltid varit en ensamvarg och lider inte ett dugg av att inte ha människor omkring mig alltid, snarare tvärtom. Förr hade jag ännu större behov av att få vara själv någon dag i veckan och blev ganska vresig om jag inte fick den tiden att "samla ihop mig". Men efterhand som jag har blivit äldre har behovet minskat något verkar det som. Fast går det alltför lång tid mellan gångerna så kan jag nog bli något irriterad, hehe. Det går ju tyvärr ut över familjen men det är ganska lätt att råda bot på har jag upptäckt. Numera kan jag bara ta hundarna och ge mig iväg ut i skog och mark, och bara promenera tills känslan ebbat ut och batterierna känns nyladdade. Mycket effektivt!!
 
På tal om ´hundarna så är det dags att ge sig ut med dem igen. Den numera inte så "lille" valpen ska också få lite mat innan vi går. Jag har lånat en kamera av en väninna som jag har tagit en massa nya bilder på hundarna med. Ska bara framkalla dem och få dem lagrade på CD-skiva så att jag kan ladda upp dem här på min sida. Det är ju tyvärr ingen digitalkamera, då hade det redan varit fixat, men den duger bra ändå. Huvudsaken var att jag kunde ta bilder på mina fina gossar!
 
Ska lämna bloggen nu men planerar att komma tillbaka under kvällen. Ha det bra idag!!
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

