Snöat idag!

Vaknade vid 07.30-tiden idag och gick ut i köket för att sätta på kaffebryggaren då jag såg genom mitt köksfönster att det väldigt ljust ute. Tittade närmare och insåg att det berodde på ett ca halv centimeter tjockt snötäcke som fallit under natten. Gick och väckte min son som skulle med bussen kl 08.03 och satte mig sedan vid datorn med en kopp nybryggt kaffe och en cigg. Satt kvar tills jag hade druckit ur kaffet och gick sedan ut i köket igen och matade de hungriga djuren d v s hundarna. Sedan klädde jag på mig ytterkläder medan 2 skogstokiga hundar hoppade runt fötterna på mig. Whiskey började skrapa på dörren så jag anade att det började bli lite bråttom, men jag hann inte bli klar innan han återigen hoppade mot dörrhandtaget, denna gången lyckades han öppna den och sprang ut. När jag var klar gick jag efter honom med den andra hunden och såg att han hade levererat två stora högar! Fram med de svarta små påsarna och plocka upp. Under tiden lyckas han banne mig klämma av en hög till! Snacka om utgifter!
 
När alla sådana behov är avklarade ger vi oss av på vår vanliga morgonrunda. Båda hundarna är exlterade över snön så jag letar upp en avskild plats där jag kan släppa dem så att de får rasa ut ordentligt. En fröjd att stå och titta på hur de härjar och far i snön! Den lille "store" valpen kan inte låta bli att hela tiden ta tuggor av snön och äta. Det blir till att vara uppmärksam på honom under resten av dagen för han lär behöva gå ut och kissa någon gång extra tänker jag. När jag ser att deras energi börjar ta slut så kopplar jag mina killar och så går vi hem igen. En härlig morgonpromenad avslutas med en ny kopp varmt kaffe!
 
Ha det!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Snöat idag!

  1. Unknown skriver:

    snöar det så blir jag kvar under täcket o myser ler ha en bääst kväll! /Pale-…

Kommentera

