Kanske vit jul?

Gick upp och satte på kaffet riktigt tidigt idag, redan kl 05, men så somnade jag också väldigt tidigt i går kväll så det var kanske inte så underligt ändå. Att jag vaknade så tidigt alltså. Satt och småmyste med mitt kaffe och tittade på hundarna som sov så gott och tänkte för mig själv att de ju minst skulle sova till i a f 07.30 – 08.00 innan de skulle äta frukost och rastas. Så jag tog mitt kaffe och smög in till datorn i tron att jag skulle kunna sitta där en stund. Men ack vad jag bedrog mig, det dröjde inte alls länge förrän den stora hunden kom och räckte tass till mig. Vilket betyder att han vill ut. Så det var bara till att mata och sen gå ut med dem. För ju längre man väntar desto mer uppjagade blir de. Så vi gav oss ut innan det ens var ljust! Men nu sover de i a f vilket är skönt!
 
Snön ligger kvar här ännu vilket jag inte trodde den skulle göra. Fast inte mig emot! Det hade varit riktigt mysigt med en vit jul för en gångs skull. Vi är liksom inte bortskämda med det direkt härnere i Skåne. Nu drar det snabbt ihop sig. Idag måste jag sätta mig och skriva mina listor över allt som ska göras och handlas, eftersom jag får pengar imorgon. All mat och alla julklappar ska köpas denna veckan så det blir verkligen en slutspurt!! Sedan är vi i mål på lördag och då får det bli som det blir. Önskar alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kanske vit jul?

  1. L skriver:

    Hej….kul att du oxå tittade in till mig =)Sonen är inte helt överrens med skolan än idag…han äv väldigt bitter över vad han har missat och är nog inte helt inställd på att jobba för att få tillbax kunskapen. Han praktiserar två dagar i veckan och går i skolan tre dagar för att läsa kärnämnena…han har det tufft och har varit på väg att ge upp många gånger. En dag i taget är vårt motto…inga längre planeringar. Ha en bra jul….loven är härliga =) för alla parter..då kan man slappna av och njuta.Lotta

Kommentera

