Juldagen 2005

Jaha, så var då julhysterin över för den här gången. Klapparna har fullföljt konsumtionscirkeln under förutsättning förstås att man slipper åka och byta något. Hos oss var det endast en klapp som behöver bytas, tack och lov, en jättefin klackring i silver som min dotter gav till sin storebror och som tyvärr var något nummer för stor. Annars har vi faktiskt klarat oss bra. Nu kanske det bör nämnas att vi firade jul bara inom den egna familjen, dvs mina barn, deras pappa och jag, så det fanns inte så stort utrymme för en massa juldramatik. Vilket jag är såå tacksam för. Jag har nämligen haft min beskärda del av sådana jular också! Just därför njuter jag desto mer av mina nuvarande lugna och sansade jular. Hos oss var det ingen som blev för full, eller arg och dum, osv. Samtidigt är jag och mitt ex mycket återhållsamma med alkohol. Våra barndomar uppväxta med mödrar som var alkoholister har präglat oss väldigt mycket. Så den enda alkoholhaltiga drycken vi unnar oss är likören Bailey’s som jag bara älskar att smutta på till en god kopp kaffe.
 
Idag ska jag knåpa ihop en Janssons till vårt lilla julbord, skämma bort mina hundar med märgben samt göra en del kompletterande inköp. En vända bort till containern blir det också. Julafton har ju tendensen att kunna generera en del skräp.  Eller hur? Sitter här och skriver med mina nya julklappshörlurar med mic på huvudet. De är verkligen störtsköna! Hade tidigare ett par riktiga Epa-lurar som knappt fyllde sin funktion, så de här är rena himmelriket! Jag spenderar ju trots allt en hel del tid framför skärmen, vilket familjen väl känner till. *ler
 
Slutar med förhoppningen om att alla andra också kunnat få fira en fröjdefull jul tillsammans med nära och kära. Och till dem som haft det mer besvärligt önskar jag i alla fall ändå en God fortsättning samt ett Gott Nytt År!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

