Mattjuven

Så har det då hänt! Det som vi anade skulle hända förr eller senare eftersom den inte så lille valpen längre nu börjar bli stor. Vi upptäckte för någon veckas tid sedan att "lille" Whiskey nådde väldigt långt in på diskbänken om han stod på bakbenen för att kolla om det fanns något intressant. Vi sade då att vi fick vara nogranna att inte lämna mat framme i fortsättningen eftersom vi har lyckats köpa en hund som är totalt MATfixerad!! Visst, sagt och gjort, vi har varit noga med att plocka undan all överbliven mat direkt efter våra måltider men så igår så blev det plump i protokollet. Vi åt julmat ganska sent igår och efteråt tog dottern hand om avdukning m m. Hon gav Whiskey bara lite, lite rester som en av oss inte hade orkat äta upp, typ lite Janssons och 2 köttbullar. Jag ropade ut till henne i köket och frågade om hon hade satt undan den övriga maten som blev över men fick till svar att det var tvunget att svalna lite mer först. Så hon lämnar köket där då Whiskey är kvar med sin lilla tallrik med rester. Efter en liten, liten stund hörs det ljud från köket, som om någon puttar omkring porslin eller liknande. Jag ropar till dottern att skynda dit för att se vad som står på! Hon rusar till köket och bara vrålar "VAD GÖR DU?!" "FY DIG!!" Då har den lille skiten inte nöjt sig med mängden rester han fick utan beslutat ta för sig på egen hand istället. Det resulterade i att det försvann ca 10 st prinskorvar, 10-12 st köttbullar och 4 st stora kokta frukostägg!! Herre min skapare! tänkte jag. Det kommer att sluta med magknip och/eller diarré eller illamående. Det finns inte en chans att en sådan liten mage ska tåla all den maten. Så vi var beredda att behöva gå ut med honom under natten kanske. Förbaskade unge!!
 
Jag har alltså aldrig tidigare haft någon hund som varit så glad för mat som den här krabaten vi har nu. Nixon, den äldre hunden är raka motsatsen, kräsen och svårflirtad och mycket svår med maten, så gissa om det blir kontraster. Fast döm om min stora förvåning när det visar sig idag när jag vaknar att mattjuven inte alls tagit någon större skada av sitt stora matintag utan har sovit hela natten utan att behöva gå ut. Vid rastningen imorse kom bevisen från gårdagens lilla matfest däremot. Jag fick använda inte en utan tre! st bajspåsar. Hahahaha!! Jäkla unge, han är banne mig inte klok! (kärleksfullt menat) Han släpper sig ganska mycket även i vanliga fall, vilket säkert beror på att han knappt ens tuggar sin mat utan sväljer den hel tillsammans med en massa luft, men efter alla kokta ägg så är det mycket värre än normalt!! Puhh!! Får nästan lämna rummet…
 
Detta om detta! Mycket skitsnack idag. *ler  På återseende!
 
  
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mattjuven

  1. Unknown skriver:

    hahahaha kramen på du tittar till dig här pruttas o äts det.kramen/Pale

  2. Doris skriver:

    Påminner mig om en gång när jag skulle töa en kyckling över natten och lät den ligga framme på diskbänken ( förstår egentligen inte vad jag tänkte på, hade tre innekatter då ) morgonen efter hittade vi bara benen under en säng!God fortsättning, Doris

Kommentera

