Uppdatering!!

Ja här behövs det minsann uppdateras! Har inte varit inne och bloggat på länge. Alltför länge =) ! Det har hänt saker sedan sist. Jag arbetstränar inte längre, vilket känns som en befrielse. Jag hade stora problem med det där fastän jag inte riktigt ville erkänna det. Fixade inte det när det väl kom till kritan vilket resulterade i att jag lät det gå för långt, som vanligt. Det är ett karaktärsdrag jag har, det där med prestationsångest, som jag lärde mig under tiden jag växte upp och som jag tyvärr inte kan sudda ut. Tror hela tiden att jag har koll på läget men det brukar visa sig att det inte är så till slut, utan det är läget som har kontroll över mig. Vilket får till följd att jag blir dålig, blir nervös och stressad och får ångest m m. Fick till slut dra i nödbromsen och säga att tyvärr nu går det inte längre, utan här hoppar jag av. Det där med att alltid prestera bra är något som min käre gamle pappa instiftade i mig vid tidig ålder och som nog har fyllt sin funktion genom åren men som också har tendenser att kunna spåra ur. Så nu är man hemma igen om dagarna, vilket faktiskt känns ok. Kan ägna mig åt sådant jag mår bra av som t ex mina härliga hundar!!
 
Whiskey är nu nästan 6 månader och växer så det knakar! Faktum är att hundrasen spansk mastiff (el mastin espanol som den heter) faktiskt kan lida av växtvärk. Det kände jag inte till tidigare, trodde bara människor led av det. Han har i stort sett fått alla sina permanenta tänder nu också vilket är underbart. Det har varit en prövning med de där valptänderna. Han har fortfarande ett enormt tuggbehov men jag handlar hem tuggsaker efterhand som de tar slut. En annan sak som han gör som jag absolut inte tycker om det är att han börjat stjäla mat från köksbänkarna. Senast igår hade jag lagt undan 5 skivor stekt fläsk åt mitt ex som skulle äta senare + potatis och löksås. Så medan jag och ungarna äter håller jag ett öga på honom men glömmer bort honom. När sedan sonen ska ställa ut sin tomma tallrik ser han hur Whiskey tuggar i sig fläsk i turbofart. Jäkla hund! För några dagar sedan skulle jag ha kokt kyckling, ris och currysås och hade tagit fram alla ingredienser på vasken inklusive den hela kycklingen. Kommer inte ihåg varför jag lämnade köket men hör plötsligt min dotter skrika att hunden hade tagit hela kycklingen från vasken. Som tur var hade han börjat intressera sig för förpackningen istället för fågeln så den gick att rädda. Så numera måste vi tänka på att inte lämna något ätbart framme för då passar han på direkt. Han når upp med lätthet nu eftersom han blivit så stor. Ska väga och mäta honom och sedan berätta hur stor han är, redan!
 
Det blir nog allt för idag men vi hörs snart igen!
 
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Uppdatering!!

  1. Unknown skriver:

    lilla mor! Whiskey behöver /Pale..inte hus fullt av skrattande frunts kram! han behöver gå ut med mig på långvandring i skogen ler..och sova under himmlen vid en brasa och vara det han är kram.visst får mor följa med om hon vill men det blir torrfoder och leva på skogen kramen hihi.retas lite med dig/Pale….

Kommentera

