Hemma igen!!

Så var vi då äntligen hemma igen! Både jag och lilltjejen. Jag kan knappt fatta vilken tur tösen hade! Jag tror att lastbilsföraren som körde på henne nog ändå har lyckats väja undan lite i sista sekunden för om han hade träffat henne rakt på så hade hon inte kommit så lindrigt undan som hon ändå har gjort. Visst är hon skadad, blåslagen och öm men inte i den omfattningen som jag tror hade varit fallet om hon hade träffats rakt bakifrån. Hon har en krosskada på vänster skulderblad, revbensfraktur, en rejäl hjärnskakning och hon har haft små blödningar i huvudet, i lungorna och på mjälten men som har bedömts som ofarliga. Hon var utslagen ganska länge, vaknade inte helt och fullt förrän förra söndagen, då hon verkligen öppnade ögonen och talade hela meningar. Vilken underbar känsla! Att höra henne prata och fråga saker. Hon har såklart inget minne av olyckan och den största delen av tiden på sjukhuset men det är förståeligt. En annan sak som har varit lite underlig är att varje gång man har berättat allt om olyckan och sådant för henne, och hon sedan sover, så har hon glömt vad man berättade förra gången hon var vaken. Så jag har fått berätta samma historia om och om igen för henne. Har fått förklarat för mig att det inte är helt ovanligt med det beteendet efter en smäll mot huvudet. Fast hon börjar komma ihåg mer och mer för varje gång nu, så minnet kommer att stanna kvar så småningom.
 
Att ligga på sjukhus är inte kul. Särskilt inte om man inte själv är sjuk. Tiden har varit så lång, så lång.Jag har ju stannat kvar hos tösen hela tiden. Hon har haft ett eget rum som var stort och fint med både TV och video och egen toa med dusch. Min säng gick att fälla ner från väggen, smart konstruktion.
 
Hur som helst så är vi hemma igen. Tösen längtade också hem jättemycket så det var verkligen en välgärning att vi blev utskrivna innan helgen. Om inte hade jag nog bett om att få byta med Linas pappa så att jag hade kunnat vara hemma lite. Men tack och lov behövdes det inte ju. Som jag hade saknat sonen och de båda hundarna. Härligt att vara hos dem igen!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hemma igen!!

  1. Doris skriver:

    Hej Carina!
    Skönt att se dig skriva igen även om det var tråkiga nyheter med din flicka, hoppas att "läkningen" går som den ska!
    Kramar,
                Doris
     
     

Kommentera

