Hinner inte …

Som rubriken idag säger, så hinner jag inte med att göra allt jag vill göra! Som t ex att skriva i min blogg varje dag. Förstår egentligen inte varför jag inte hinner, borde ha all tid i världen eftersom jag är hemma om dagarna men av någon anledning räcker tiden ändå inte till. Mycket skumt det där!
 
Annars lever vi och har hälsan hela familjen, ja i stort sett i a f. Dottern kämpar på med sin läkning men det är en process som går framåt varje dag. Skönt att se! Barn har en otrolig förmåga att läka snabbt! Man märker efterhand som åren går att det tar längre och längre tid att bli frisk efter varje sjukdomstillfälle. Jag antar att vårt läkekött åldras det med. Hu vad det lät tragiskt och gammalt. Jag anser ju mig fortfarande vara ung, känner mig absolut inte 40+ och skönt är väl det.
 
Igår fyllde lilltjejen 16 år! Min minsting börjar minsann bli stora damen! En god sak har det med sig och det är att den trotsiga tonårsperioden med revolter och testande av gränser och allt annat som sker i den åldern, så sakteliga börjar ebba ut. Och eftersom hon är yngsta barnet så blir ju detta sista gången man behöver gå igenom det. Underbart säger jag! Till mina pojkars försvar måste jag dock tillägga att deras tonårstid inte varit hälften så krävande som dotterns. Men det har jag ju fått höra från andra föräldrar, att i regel är flickor svårare. Så jag är glad att hon kom sist, för med hennes bror Daniel var det inte så turbulent. Och vad det gäller äldsta sonen så "slapp" jag undan den tiden eftersom han alltid bott hos sin pappa. Fast jag var ju ändå närvarande och vet att inte heller hans tonårstid var särskilt besvärlig, ur ett föräldraperspektiv alltså. Att sedan tonåren är en svår period för den som går igenom den har jag full förståelse för. Skillnaden ligger väl mest i hur vi föräldrar m m uppfattar situationen.
 
Hursomhelst så är vi över knölen nu, tror jag.
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hinner inte …

  1. Doris skriver:

    Grattis till födelsedags"barnet" i går! Och tack för titten 😉
    Skönt att se att du skriver igen ( jag tycker också att det är svårt att hinna med att blogga ibland men det MÅSTE ju inte  vara varjedag skriv 😉 )
    Kramar,
                Doris

Kommentera

