Vintern håller i sig

Usch vad trött jag är på vintern nu! Den tar ju aldrig slut känns det som. Vi skåningar brukar annars vara ganska förskonade från ihållande vinterväder men i år har det varit undantag från den regeln. Vi har dels haft ovanligt mycket snö som dessutom har legat kvar länge. Jag vill börja se slutet på vintern nu. Är absolut ingen vintermänniska, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag älskar sol och värme och blir tyvärr ofta vinterdeprimerad. Fast något positivt finns det ändå med snö som ligger kvar och det är att det blir så mycket ljusare. Slaskiga vintrar då snön knappt hinner landa på marken förrän den smälter är tyvärr också väldigt mörka sådana. Så om jag får välja vinterväder så tror jag ändå att jag föredrar snö och några minusgrader tack vare ljuset.

Ser fram emot att få höra vårfåglar börja sjunga och känna den där speciella doften som man kan ana då vädret håller på att slå om till vår. Förväntningarna är höga!

 

Från det ena till det andra, visst är förälskelse något ljuvligt! Det är tyvärr inte jag själv som drabbats utan ett av mina barn som går runt med ett typiskt saligt (fånigt) leende på läpparna och som inte kan sluta prata om personen som förälskelsen gäller. Man känner igen sig, även om det var väldigt länge sedan! Symtomen är desamma, *ler, mat och sömn blir något oväsentligt, kärleken är sitt eget bränsle. Jag avundas nästan ungen!! Fast jag är ändå övertygad om att det aldrig blir försent i livet att bli kär. Det är en naturkraft som slår till utan förvarning, som en blixt från klar himmel oavsett om man är 17 eller 70 år. Och tänk vad underbart ändå! Mirakel finns!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

