Sportlov

Ja att det är sportlov för ungarna känns minsann i både kroppen och knoppen! *ler… De har en väldig förmåga att svänga runt på hela dygnet och jag, som börjar känna av att jag är 40+, hänger minsann inte med i svängarna. Puh! Så både igår och idag har ungarna gått till sängs ungefär när jag stiger upp. Imorse t ex så var det tösen som lagade morgonkaffe. Jag bad henne förstås men hon var snabbt ute i köket och fixade det. Ganska skönt för en gångs skull! Men jag klagar inte alltför mycket, de är ju stora nu och de tar hänsyn fast de är vakna hela natten. Båda använder hörlurar till musik, TV och/eller spel så de hörs inte alltför mycket. Det skuille i så fall någon gång vara att en av dem brister ut i gapskratt mitt i natten men kan ju bli väckt av värre saker, eller hur?
 
Vid morgonpromenaden med hundarna imorse upptäckte jag att unghundens koppel var trasigt. Han hade fått ärva den gamla hundens koppel så det hade några år på nacken och samtidigt har jag haft på känn att det inte skulle hålla mycket längre för påfrestningen av hans enorma styrka, så på sätt och vis var det väntat. Problemet var bara att jag inte införskaffat något nytt koppel ännu, så jag fick ha honom lös under vår morgonrunda. Tack och lov gick det jättebra! Jag är så stolt över honom för han var verkligen jätteduktig! Skoj att det kan vara så också, för det mesta är det ju något som går galet istället. Så vi kom tillbaka hem på gott humör och eftersom de varit så duktiga båda två så var jag tvungen att belöna dem lite. Jag tog fram Frolicpåsen och genast hade jag två väldigt uppmärksamma hundar sittande vid mina fötter. De älskar sina Frolic, ja unghunden äter i stort sett allt men min gamle är väldigt kinkig och kräsen med både foder och godis. Fast just Frolic tycker han om.
 
Väntar på våren nu, hoppas den är på väg hit med stora steg. Fast senast igår kväll snöade det lite igen. Kung Bore försöker behålla sitt grepp men han förlorar snart den kampen, hihi. Tills vi hörs igen… Ciao!!
 
 
Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

