Vanlig vecka igen

Hjälp vad fort den veckan försvann då! Fast min son tycker att det känns ånnu fortare än vad jag gör, vilket han berättade igår. han ska gå till sin buss om ca 15 min för att åka till sin skola. Jag har medlidande men jag har också själv varit där, i hans situation, och vet att terminen faktiskt börjar lida mot sitt slut, och därmed hela hans skoltid för den här gången åtminstone. Han är ordentligt skoltrött nu och vill pröva sina vingar innan han pluggar vidare igen. Jag bara hoppas och önskar att han verkligen ska hitta något jobb överhuvudtaget. Ungdomarna har det inte så lätt idag. Fast jag tror på grabben! Han har driven och personligheten att finna något där kanske andra går bet. Håller tummarna för min ängel! Han har i a f fått lova sin mamma att inte flytta hemifrån förrän han står på egna ben, för hur snöpligt är det inte att behöva vara tvungen att flytta hem igen pga ekonomin? Det önskar jag att han slipper få reda på.
 
Har två hundar här som desperat försöker få min uppmärksamhet. De har kommit lite i otakt med sina rastningstider, det blir tidigare varje dag, så jag försöker dra ut på tiden innan vi går. Får ju inte vänta för länge heller, då kan det ske olyckor… *ler.
 

 
Så där ja! Då har man varit ute och fått i sig lite frisk luft. Klart och kallt idag! Solen på väg upp vid horisonten, två trogna kamrater vid sin sida, då känner man livsglädje! Älskar mina fina pojkar, de är så härliga! Den vuxne hanen har lite bekymmer med löptikar nu (igen!) vilket förändrar hans beteende. Jag tror att jag har nämnt det här i någon tidigare bloggpost men hursomhelst så kan jag inte ha honom lös under den här tiden. Så jag släpper unghunden och så får den gamle vackert gå i koppel. Fast han har huvudet fullt med flickdofter så han verkar inte bry sig särskilt mycket, hihi.
 
Det som är lite tråkigt med gamlingen är att han i princip slutar äta under den här tiden, och han har definitivt inte råd att förlora några kilon. Han är precis på gränsen till smal i normala fall och tappar han då 2-3 kilo så blir han genast riktigt mager. Jag försöker truga med extra kött under den här tiden men det ger jag inte till alla målen. Ska faktiskt ta mig i kragen och få honom kastrerad så snart som ekonomiskt möjligt. Undrar vad det kan kosta? Måste ta reda på det…
 
 
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

